دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

دیمین شازل و رایان گاسلینگ که در مقام کارگردان و بازیگر «لالالند» از جدی‌ترین بخت‌های اسکار و فصل جوایز سینمایی امسال هستند، زندگی فضانورد نامدار آمریکایی را در قالب یک فیلم روایت می‌کنند.

سینما جهان

به گزارش همشهري، «نخستين انسان» داستان زندگي نيل آرمسترانگ را از 1961 تا 1969 به تصوير مي‌كشد و به رنج‌هايي مي‌پردازد كه او براي قدم گذاشتن روي كره‌ماه متحمل شد. فيلمنامه را جاش سينگر براساس كتاب «نخستين انسان: زندگي نيل اي. آرمسترانگ» جيمز آر. هنسن مي‌نويسد.

سينگر خالق فيلمنامه «اسپات‌لايت» است كه سال گذشته اسكار بهترين فيلمنامه را برد. هرچند بسياري از مردم آرمسترانگ را نخستين انساني مي‌دانند كه پا روي كره‌ماه گذاشت اما در سال‌هاي اخير بالا گرفتن بحث‌هايي درباره ساختگي بودن تصوير مشهور حضور او روي ماه، جنجالي شده است.

با اين حال، تا امروز توليد فيلم سينمايي درباره اين موضوع جنجالي چندان در دستور كار استوديوهاي بزرگ نبوده است. گاسلينگ كه با لالالند نامزد دريافت جايزه گلدن گلوب بهترين بازيگر مرد شده، در اكتبر2017 با «بليد رانر 2049» به كارگرداني دني ويلنوو به پرده سينما بازمي‌گردد. اين بازيگر كانادايي سال2007 نامزد دريافت جايزه اسكار شد و به‌نظر مي‌رسد امسال هم بتواند با موزيكال بسيار موفق شازل، در فهرست نامزدهاي اسكار حضور داشته باشد.

کد خبر 357522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha