یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

پیگیری حقوق کسانی که می‌خواهند اما نمی‌توانند کار کنند، آدم‌هایی که کهولت سن یا بیماری توان‌شان را گرفته و همه نگاه‌شان به کمک‌های دولت است، در همشهری از سال گذشته شروع شد.

فقر

 13ارديبهشت 94نخستين گزارش از اين موضوع با تيتر «اين 6ميليون نفر را دريابيد» منتشر شد. رسانه‌هاي زيادي از اين گزارش استقبال و متن آن را بازنشر كردند.پس از آن، تعقيب موضوع در قالب‌هاي مختلف و به شيوه‌هاي متفاوت در روزنامه دنبال شد. قرار بر اين بود كه موضوع رها نشود؛ نشان به آنكه در پيگيري‌هاي خبرنگاران روزنامه، نمايندگان مجلس وعده دادند طرحي كه با هدف حمايت از اين افراد آماده و تصويب كنند. به اين ترتيب تنها 2روز بعد تيتر يك همشهري دوباره به اين موضوع اختصاص يافت: «طرح 6ميليون نفر در خانه ملت». گروه‌هاي اجتماعي، سياسي و اقتصادي روزنامه به بهانه‌هاي مختلف موضوع را از مسئولان پيگيري كردند و تقريبا هر هفته 2خبر، گفت‌وگو، گزارش يا يادداشت دراين‌باره در روزنامه منتشر شد.

اولين خبر خوب، يك‌ماه بعد رسيد، وقتي 245نماينده پاي طرحي را با قيد دو فوريت امضاء كرده و آن را براي بررسي به هيأت‌رئيسه مجلس دادند.از آن پس موضوع با جديت بيشتري دنبال شد. خبرهاي خوب ديگري مانند حمايت دولت از اين طرح هم در همشهري تبديل به تيتر يك شد. اما سال 94، سال نيازمندان از كارافتاده نبود و پيگيري كار به امسال موكول شد.وقتي تلاش نمايندگان براي تصويب طرح از مسير عادي به نتيجه نرسيد، حاميان طرح آن را به كميسيون تلفيق بردند تا در برنامه ششم توسعه بگنجانند. با تغيير مجلس هم موضوع فراموش نشد و حالا تلاشي كه يك سال قبل آغاز شد، به نتيجه رسيده است. از ارديبهشت سال گذشته بيش از يك‌سال‌ونيم مي‌گذرد و در همه اين مدت همشهري هرگز اين موضوع را رها نكرد.حالا با خوشحالي تيتر مي‌زنيم: «طرح 6ميليون نفر تصويب شد.»

کد خبر 358060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha