علی‌اصغر محمدی: پس از رونمایی از لایحه بودجه سال۹۶ کل کشور مشخص شد که برای اجرای رتبه‌بندی معلمان بودجه‌ای درنظر گرفته نشده، این امر بهت و ناباوری فرهنگیان را موجب شده، البته رتبه‌بندی معلمان در برنامه ششم توسعه لحاظ شده‌ است.

معلم

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره نگراني فرهنگيان درخصوص لحاظ نشدن بودجه رتبه‌بندي به همشهري مي‌گويد:«متأسفانه بودجه‌اي براي اين كار ديده نشده ولي ما هنگام بررسي لايحه بودجه سال96 كل كشور اين موضوع را با دقت پيگيري مي‌كنيم و هنگام بررسي حتما در اين‌باره اقدام مناسب خواهيم داشت.»

ميرحمايت ميرزاده تأكيد مي‌كند حتما بايد در اين‌باره دقت شود و بودجه مناسبي براي آن اختصاص يابد. اسدالله عباسي ديگر عضو اين كميسيون هم با تأكيد بر اينكه در بودجه سال۹۶ ترميم و افزايش حقوق و رتبه‌بندي معلمان بايد مورد توجه قرار گيرد، مي‌گويد: سعي مي‌كنيم در بحث فرايند بررسي و تصويب بودجه، افزايش حقوق و رفاه فرهنگيان را درنظر بگيريم.

رئيس كميسيون تلفيق برنامه مجلس در پاسخ به پرسش همشهري درخصوص لحاظ نشدن بودجه براي رتبه‌بندي معلمان توضيح مي‌دهد: «موضوع رتبه‌بندي معلمان در برنامه ششم توسعه لحاظ شده ولي اينكه در بودجه سال96 ديده نشده هم بايد توسط مجلس پيگيري شود.» حميدرضا حاجي‌بابايي اما معتقد است آنچه اكنون در آموزش و پرورش تحت‌عنوان رتبه‌بندي اجرا مي‌شود، نظام جامع رتبه‌بندي نيست بلكه اجراي ناقصي از قانون مديريت خدمات كشوري است كه بخشي از آن در دوره وزارت خودش تصويب شده است.او با تأكيد بر اينكه در سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري درباره نظام رتبه‌بندي معلمان بحث و گفت‌وگو شده، مي‌گويد: «اين اتفاق بايد منطبق بر سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و نقشه جامع علمي كشور باشد.

يك روي نظام رتبه‌بندي معلمان امور معيشتي آنها و روي ديگرش مهندسي نيروي انساني است كه در برنامه ششم توسعه آورده‌ايم. به همين دليل اين موضوع اهميت دارد و نمايندگان از آن غافل نخواهند شد.» انتقاد وزير پيشين آموزش و پرورش از نگاه اين وزارتخانه به طرح رتبه‌بندي درحالي است كه محمدمهدي زاهدي رئيس كميسيون آموزش مجلس نيز هم انتقاد‌هاي مشابهي به شيوه اجراي كنوني آن دارد و مي‌گويد دولت نبايد افزايش حقوق معلمان را به پاي اين طرح بنويسد.با اين همه آنچه در سال گذشته باعث افزايش حقوق تعداد زيادي از فرهنگيان شد همين‌عنوان «رتبه‌بندي» بود. حالا به‌جز كساني مانند نيروهاي خدماتي آموزش و پرورش كه وعده رتبه‌بندي آنها در سال گذشته اجرا نشده بود، معلماني كه از اين امكان استفاده كرده بودند، نگران چگونگي اجراي آن در سال آينده هستند.

کد خبر 358597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha