همشهری آنلاین: صدور فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا درباره محدودیت‌های مهاجرتی سفر به آمریکا با واکنش‌های گسترده جهانی مواجه شده است.

واکنش ها به محدودیت های مهاجرتی سفر به آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کمیسیون امور خارجی پارلمان عراق پاسخ متقابل دولت را به دستور رئیس جمهور آمریکا خواستار شد

کمیسیون امور خارجی پارلمان عراق با اعلام اینکه ممنوعیت های سفر که آمریکا برای شهروندان عراقی اعلام کرده «غیرعادلانه» است، پاسخ متقابل دولت عراق را به این تصمیم آمریکا خواستار شد.
این کمیسیون پارلمانی عراق این درخواست را پس از نشستی در بغداد مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، کمیسیون امور خارجی پارلمان عراق در بیانیه خود که حسن شویرد از اعضای این کمیسیون آن را قرائت کرد اعلام کرده است:« ما از دولت عراق می خواهیم تا به این تصمیم دولت آمریکا پاسخی متقابل دهد . عراق در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و چنین رفتاری با عراقی ها غیرعادلانه است.»

  • مقتدی صدر: آمریکایی ها باید از عراق خارج شوند

مقتدی صدر روحانی شیعه عراقی در واکنش به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخصوص ممنوعیت ورود شهروندان برخی کشورهای اسلامی به آمریکا اعلام کرد آمریکایی ها باید عراق را ترک کنند.

  • مرکل: فرمان رئیس جمهور آمریکا غیرقابل توجیه است

اشتفن زایبرت سخنگوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز یکشنبه اعلام کرد به عقیده وی فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درخصوص ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا «غیرقابل توجیه» است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، وی گفت:«مرکل معتقد است حتی در چارچوب مبارزه با تروریسم ، تعمیم دادن سوء ظن به افراد بر اساس ملیت یا اعتقاداتشان غیر قابل توجیه است.»

زایبرت در بیانیه ای افزود:«صدر اعظم آلمان از ممنوعیت ورود آوارگان و اتباع برخی کشورها به آمریکا ابراز تاسف کرد و گفت دولت آلمان به بررسی عواقب این ممنوعیت در خصوص شهروندان آلمانی دارای تابعیت مضاعف که شامل این قانون می شوند، می پردازد.»

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد دولت پیامدهای ناشی از ممنوعیت ورود برخی مهاجران به آمریکا را برای شهروندان آلمانی که تابعیت دوگانه دارند بررسی می کند.

  • یک مقام حزب کارگر انگلیس: درباره تصمیم ترامپ پیش داوری نکنیم

ایندیپندنت نوشت: مقام عالی رتبه حزب کارگر انگلیس در واکنش به خروج این کشور از اتحادیه اروپا و سیاست های دونالد ترامپ از مردم کشورش خواست کالاهای انگلیسی خریداری کنند.

این روزنامه چاپ انگلیس در گزارشی نوشت: تام واتسون، معاون رهبر حزب کارگر انگلیس، در سخنانی بحث برانگیز این تفکر رایج را که تجارت آزاد همواره خوب خواهد بود، زیر سوال برد.

درحالی که سیاستمداران و رسانه ها در محکوم کردن ترامپ از یکدیگر سبقت می گیرند، واتسون از مردم خواست درباره سیاست های رئیس جمهور جدید آمریکا پیش داوری نکنند.

وی که در کنفرانسی در لندن سخنرانی می کرد، گفت: اگر ترامپ می گوید کالاهای آمریکایی بخرید، پاسخ منطقی ما هم این است که کالاهای انگلیسی خریداری کنید.

  • ابراز تاسف عمیق اندونزی از سیاست های مهاجرتی جدید ترامپ

رتنو مارسودی Retno Marsudi وزیر امور خارجه اندونزی امروز یکشنبه اعلام کرد اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی عمیقا از طرح های دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع برخی کشورهای اسلامی به آمریکا بر اساس فرامین جدید مهاجرتی متاسف است.

  • انتقاد مدیر کمیته ضد تبعیض عرب های آمریکا از فرمان اجرایی ترامپ

مدیر حقوقی کمیته ضد تبعیض عرب های آمریکا گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید درباره پیامدهای فرمان اجرایی خود برای منع ورود شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان نشین به خاک آمریکا خوب بیاندیشد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره انگلیسی، عبد ایوب در گفتگو با این شبکه گفت :«این راه غلط است. این افراد، به ویژه پناهجویان، از قبل به دقت بررسی شده اند. شهروندان کشورهای این فهرست که به آمریکا سفر می کنند تهدیدی علیه آن نیستند. آنها با طی کردن روند مقرر برای بررسی شرایط آنها روادید دریافت می کنند. چیزی که مشکل سازتر است این است که کسانی که با داشتن گرین کارت به صورت قانونی در آمریکا زندگی کرده اند و حالا خارج این کشور هستند حالا قادر نخواهند بود بازگردند.

  • نماینده دموکرات آمریکا جمهوری خواهان را مسئول اقدامات ترامپ خواند

نشریه هیل نوشت: یک عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مخالفت خود را با فرمان اجرایی ترامپ اعلام کرد.

این نشریه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: روبن گالگو، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، روز شنبه جمهوری خواهان را مسئول دستورات اجرایی اخیری دانست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امضا کرده است.

این قانونگذار گفت دستور اجرایی ترامپ در ممنوعیت ورود مهاجران سوری به آمریکا و تعلیق روادید اتباع هفت کشور مسلمان نباید تعجب آور باشد زیرا وی در دوران مبارزات انتخاباتی خود این موضوع را بیان کرده بود.

گالگو افزود: «رئیس جمهور با وعده ممنوعیت ورود مسلمانان به کشور به عنوان بخشی از مبارزات انتخاباتی متحجرانه، نژادپرستانه و تفرقه افکنانه خود در تاریخ مدرن امروز به پیروزی رسید و در همان ده روز اول ریاست جمهوری اش در حال عمل به وعده های خود است.»

  • لندن با محدودیت های مهاجرتی آمریکا موافق نیست

دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد ترزا می، نخست وزیر این کشور، با محدودیت هایی که دولت دونالد ترامپ در آمریکا درباره مهاجرت وضع کرده است موافق نیست.

به گزارش شبکه خبری الجزیره انگلیسی، دفتر نخست وزیری انگلیس همچنین اعلام کرد اگر این محدودیت ها شامل شهروندان انگلیسی شود لندن رسما به واشنگتن شکایت خواهد کرد. این بیانیه پس از آن صادر شد که خودداری ترزا می از محکوم کردن اقدام ترامپ با انتقادهای شدید مواجه شد.

کد خبر 360335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha