دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

فیلم سینمایی «مهتاب» که در ۸ رشته نامزد دریافت جایزه از هشتاد و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شده، جایزه ۱۰ هزار دلاری فیلم برگزیده تماشاگران را از چهل و ششمین دوره جشنواره فیلم روتردام از آن خود کرد.

سینما جهان

به گزارش همشهري، مهتاب دومين تجربه كارگرداني بري جنكينز، فيلمساز 37 ساله و رنگين‌پوست آمريكايي است كه بيش از همه به خاطر ارائه تصويري دقيق و تكان‌دهنده از جايگاه شهروندان سياهپوست در جامعه امروز آمريكا مورد تحسين قرار گرفته است. فيلم كه با بودجه 5ميليون دلاري توليد شده، نخستين‌بار تابستان امسال در جشنواره تلورايد به نمايش درآمد و موفقيت آن در فصل جوايز باعث شد 20 ميليون دلار در دنيا درآمد داشته باشد.

مهتاب با اينكه در رشته‌هاي بهترين فيلم، بهترين كارگردان و بهترين فيلمنامه اقتباسي بخت بردن اسكار دارد اما شايد بتوان جدي‌ترين نامزدي آن را در رشته بهترين بازيگر مرد مكمل دانست؛ جايي كه ماهرشالا علي در چند ماه اخير تقريبا تمام جوايز ممكن را درو كرده و بعيد است راي‌دهندگان آكادمي اسكار مجسمه طلايي امسال را به چهره‌اي جز او بدهند. اگر بازيگر 49 ساله حدود 20 روز ديگر موفق به بردن اسكار شود، فصلي تازه در تاريخ آكادمي گشوده مي‌شود.

علي كه مادرش كشيش رسمي است، 17 سال پيش به دين اسلام گرويد و اين نكته را چندي پيش در مراسم اهداي جوايز انجمن بازيگران آمريكا در دفاع از مسلمانان و انتقاد از دستور اجرايي رئيس‌جمهور آمريكا اعلام كرد. ماهرشالا كريم علي تا امروز جدي‌ترين بخت بردن اسكار است و اگر اين اتفاق در بامداد روز دوشنبه 9 اسفند رخ بدهد، او نخستين بازيگر مسلمان تاريخ خواهد بود كه برنده مهم‌ترين جايزه سينمايي جهان مي‌شود.

کد خبر 361248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha