بنیامین صدر: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در غرفه مؤسسه مطبوعاتی همشهری از گشایش چاپخانه بزرگ همشهری به‌عنوان یک اتفاق کم نظیر در عرصه پشتیبانی اطلاع‌رسانی یاد کرد.

امیر رضا خادم، نماینده تهران در مجلس وقهرمان سابق کشتی جهان گفت: تیراژ 410هزار نسخه درروز بیانگر توانایی بالا و هماهنگی بخش‌های مختلف در مؤسسه مطبوعاتی همشهری و نشانه  جایگاه ممتاز این روزنامه در بین مردم است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بحث و مشکلات فرهنگی و مطبوعاتی تنها مختص به کمبود بودجه نمی‌شود بلکه بخش عمده آن متاثر از فعالیت مثبت خود جامعه فرهنگی است.

خادم در حاشیه بازدید از غرفه همشهری در دومین روز برپایی چهاردهمین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: نبود خودباوری که در جامعه وجود دارد نیز بر مشکلات بخش فرهنگی کشور افزوده است که باید برای رفع آن گام برداشت.

وی بودجه فرهنگی کشور را بیش از 3 درصد کل بودجه کشور دانست و گفت: باتوجه به محدودیت بودجه در کشور، امیدواریم بتوانیم نیاز بخش فرهنگی کشور را برطرف کنیم.

او با اشاره به تأثیرگذاری مؤسسه همشهری در بخش فرهنگی و اطلاع رسانی کشور گفت: این مؤسسه از پتانسیل بالایی برای فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی برخوردار است و باید بیش از این درباره مسایل فرهنگی وارد میدان شود.  این رسالت بزرگ روزنامه همشهری است.

در حاشیه

  • برخلاف تصور اولیه که جدایی نمایشگاه مطبوعات با کم‌رونقی و عدم استقبال شهروندان مواجه خواهد شد، روز پنجشنبه و جمعه بازار نمایشگاه گرم و جمعیت قابل‌توجهی از دانشجویان، دانش‌آموزان، اهالی فرهنگ و خانواده‌ها روز تعطیل خود را در نمایشگاه مطبوعات سپری کردند.
  • ظهر پنجشنبه یکی از افرادی که خود را از مأموران بخش حراست نمایشگاه معرفی می‌کرد تابلوی همشهری در ورودی سالن شماره یک را با برخورد توهین‌آمیزی پایین آورد که بعداً با پیگیری مسئولین غرفه مشخص شد فرد مذکور مسئولیتی در حراست نداشته و جعفری مسئول حراست معاونت مطبوعاتی ارشاد با دستور پیگیری فرد خاطی ضمن عذرخواهی و دلجویی دستور نصب مجدد تابلو را دادند.
  • کتاب همراه همشهری در کنار هفته‌نامه جوان و خانواده و نیز همشهری آن‌لاین و سرویس پیام کوتاه همشهری در چهاردهمین نمایشگاه مطبوعات با استقبال گرم شهروندان مواجه شده است به‌طوری که معمولاً در 2طرف غرفه همشهری همواره ازدحام جمع کثیری از شهروندان مشاهده می‌شد.
  • غرفه‌داران چهاردهمین نمایشگاه از این که امسال با مخاطب تخصصی ویژه مطبوعات سر و کار دارند احساس رضایت می‌کردند.
  • برخی غرفه‌داران در سالن‌های 2 و 3 از این که غرفه آنها در محلی قرار گرفته که کمتر توجه مخاطب را جلب می‌کند و مورد بازدید قرار می‌گیرد اظهار گله می‌کردند.

برنامه‌ روز شنبه(19 آبان) همشهری در نمایشگاه مطبوعات

صبح: حضور دبیر گروه ورزش آقای سعید آجورلو و سردبیر خردنامه دکتر باقر میرعبداللهی به همراه آقایان شاهین (دیپلماتیک)، جباری و رضایی (جوان)، نصرتی (آنلاین)  و خانم فولادوند (بین‌الملل).

بعد ازظهر: حضور دبیر گروه سلامت دکتر محمدرضا رجبی‌شکیب، همراه آقایان شاهین (دیپلماتیک)، به‌پژوه، جعفریان و فرهنگ‌نیا (جوان)، سپاسدار (همشهری استانی)، خانم‌ها  قنواتی (همشهری ماه)، بهکام (آنلاین) و آقای شمعدانی حق (بین‌الملل).

کد خبر 36146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز