مجرم سابقه‌دار که از او به‌عنوان پدر مأمور قلابی‌های ایران و سلطان جعل و سرقت یاد می‌شد پس از سال‌ها تبهکاری به اتهام افساد فی‌‌الارض به اعدام محکوم شد.

اين متهم كه مجيد نام دارد جرايمش را از سال 68 شروع كرد و تاحالا 48بار به جرم سرقت، ‌جعل اسناددولتي، غصب عنوان، فروش مواد‌مخدر، سرقت مقرون به آزار، سرقت مسلحانه، ارتشاء و... دستگير شده است. او همچنين در اين مدت 3بار موفق به فرار از زندان شده و هربار به محض خروج از زندان جرايمش را از سر مي‌گرفت.

اما مهم‌ترين شگردي كه مجيد در سرقت‌هايش از آن استفاده مي‌كرد، معرفي خود به‌عنوان مأمور بود. او ظاهرش را شبيه مأموران تغيير مي‌داد و بيشتر طعمه‌هايش را از بين پزشكان، وكلا و تجار انتخاب مي‌كرد. مجيد و همدستانش مدت‌ها طعمه‌هايشان را زيرنظر مي‌گرفتند و پس از آنكه اطلاعات كافي از سوژه‌هاي خود به‌دست مي‌آوردند نقشه سرقت را عملي مي‌كردند.

قاضي ويژه جرايم اقتصادي يا مأمور وزارت اطلاعات بيشترين نقشي بود كه مجيد بازي مي‌كرد و آنقدر در اين كار حرفه‌اي بود كه به‌راحتي طعمه‌هايش را فريب مي‌داد و دست به سرقت‌هاي ميليوني مي‌زد. مثلا اگر طعمه‌اش تاجر و پولدار بود، با جعل حكم قضايي سراغش مي‌رفت و با اين ادعا كه وي در قاچاق ارز و طلا فعاليت دارد، همراه همدستانش خانه او را تفتيش كرده و پول‌ها و طلاها را به بهانه انتقال به اداره اطلاعات سرقت مي‌كردند.

متهم در آخرين پرونده خود در سال گذشته و زماني كه بحث گرفتن زيرميزي از سوي برخي پزشكان داغ بود، از اين فرصت استفاده و در 10استان مختلف كشور دست به سرقت از پزشكان مي‌زد. او كه با گرفتن مرخصي از زندان فرار كرده بود، همراه همدستانش به شهرهاي مختلف مي‌رفت و جراحان معروف را شناسايي مي‌كرد.

بعد از به‌دست آوردن اطلاعات كافي به كمين آنها مي‌نشست و در فرصتي مناسب سراغشان مي‌رفت و با اين ادعا كه حكم بازرسي خانه‌ آنها را دارد، وارد آنجا مي‌شد و طلا و پول‌هايشان را سرقت مي‌كرد. گاهي نيز مدعي مي‌شد كه از خودروي طعمه‌اش در سرقت از طلافروشي استفاده شده و به اين بهانه خانه او را بازرسي مي‌كرد و همه طلاهاي موجود در خانه را به بهانه انتقال به اداره اطلاعات سرقت مي‌كرد.

  • سرقت 3ميلياردي

همچنان كه سرقت‌هاي مجيد و همدستانش با اين شگرد ادامه داشت، كارآگاهان با تحقيقات گسترده توانستند مخفيگاه اين مجرم سابقه‌دار و قديمي را شناسايي كنند. او مدتي بعد در طرح پليس آگاهي پايتخت به دام افتاد و مشخص شد اعضاي اين گروه در مدتي كوتاه و با سرقت از پزشكان در شهرهاي مختلف بيش از 3ميلياردتومان پول به جيب زده‌اند.

به گزارش همشهري، پرونده اين متهم قديمي پس از دستگيري در شعبه اول دادسراي ويژه سرقت رسيدگي شد و در نهايت قاضي نصرتي براي اوكه در بين زندانيان به سلطان جعل و سرقت شهرت دارد، درخواست محاربه كرد. به‌گفته رضا ابوالحسني، سرپرست دادسراي ويژه سرقت، شعبه 15دادگاه انقلاب متهم را به اتهام افساد في‌الارض به اعدام محكوم كرد و پرونده براي اجراي حكم به اجراي احكام دادسراي ويژه سرقت تهران فرستاده شد.

کد خبر 361602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha