همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبیین فعالیت‌های دولت یازدهم در حوزه بهره‌برداری از تخت‌های جدید بیمارستانی گفت: پیشتر در هر دولتی سه تا چهار هزار تخت بیمارستانی تحویل داده می‌شد اما تا پایان فعالیت دولت یازدهم، ۲۱ هزار تخت تحویل داده می‌شود.

سید حسن هاشمی

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان شهید رهنمون یزد، افزود: در دولت یازدهم 11 میلیون نفر بیمه شدند که اکثر آنان را افراد کم‌درآمد تشکیل داده‌اند.

وی با قدردانی از حمایت‌های رئیس‌جمهوری و نمایندگان مجلس از حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: در دولت يازدهم 20 هزار میلیارد ریال در بیمارستان‌های کشور هزینه شده که نشان از عدالت‌محوری این دولت است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه استان یزد از شاخصه‌های مطلوبی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار است، افزود: در کشور به ازای هر یکهزار نفر 1.6 تخت بیمارستانی موجود است اما این رقم در استان یزد 3.5 تخت است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در استان یزد 53 درصد خدمات در حوزه سرپایی و 35 درصد در حوزه بستری به بیماران خارج از استان ارایه می‌شود، از خیران و بخش خصوصی می‌خواهیم سرمایه‌گذاری در مناطق نیازمند و در مبداء انجام دهند تا طرح تحول سلامت با هدف توسعه زیرساخت‌ها، کاهش پرداختی از جیب مردم و افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی به خوبی انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: در صورتی که گرفتار خودمان نشویم و واقعا منافع ملت و کشور بر منافع حزبی و جناحی مقدم باشد موفق خواهیم بود.

قاضی زاده هاشمی افزود: همه باید با اتحاد کمک کنیم کشور بهتر از گذشته اداره شود و به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شویم؛ البته منظور از قدرت، سلاح و مهمات نیست بلکه قدرت امروز، دانش همراه با اخلاق است که در ایران با تاکیدهای بزرگان و رهبری توجه خوبی به این مهم می‌شود.

وی ادامه داد: همه اقشار جامعه باید برای پیشرفت و مصالح عمومی کشور تلاش کنند و باید همواره نیمه پر لیوان را ببینم؛ سرمایه اصلی نیروی انسانی است و امیدوارم با خدمات عالی پزشکان و پرستاران رضایت بیشتر مردم فراهم شود.

کد خبر 364491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha