شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

صدف کوه کن: پایین ترین رتبه در جدول رده بندی چاقی به نام ژاپنی ها است.


بررسی‌های سازمان بین‌المللی توسعه و همکاری‌های اقتصادی نشان می‌دهد، مردم ژاپن پایین‌ترین رده چاقی در میان مردم کشورهای پیشرفته صنعتی و آمریکا بالاترین رده را دارند.

به نوشته روزنامه ماینیچی، این موضوع پس از بررسی وضعیت تندرستی و درمانی در میان مردم ‪ ۳۰‬کشور عضو سازمان بین‌المللی توسعه و همکاری‌های اقتصادی ،مشخص شده است.

این بررسی همچنین نشان‌دهنده آن است که در ژاپن برای هر یک هزار نفر ژاپنی، ‪ ۲‬پزشک وجود دارد که در میان کشورهای سازمان بین‌المللی توسعه و همکاری‌های اقتصادی در رده چهارم جای دارد.

همچنین آنها در میان کشورهای پیشرفته صنعتی در رده نخست مردمی هستند که به پزشک بیشتر مراجعه می‌کنند، تا جایی که هر ژاپنی در سال ‪ ۲۰۰۵‬میلادی به طور میانگین نزدیک به ‪ ۱۴‬بار برای درمان به پزشک مراجعه کرده است.

این در حالی است که میانگین مراجعه به پزشک در میان مردم ‪ ۳۰‬کشور عضو این سازمان، ‪ 6.8 ‬بار در سال است.

زنان ژاپنی و توهم فانتزی

تازه‌ترین بررسی‌های وزارت بهداشت، رفاه و کار ژاپن نشان می‌دهد زنان ژاپنی که به چاقی بسیار حساس هستند، حدود دو برابر مردان ژاپنی گمان می‌کنند بیش از حد چاق هستند.

این موضوع که پس از بررسی تناسب وزن و قد ‪ ۷‬هزار و ‪ ۹۰۰‬زن و مرد ژاپنی روشن شده است نشان می‌دهد ‪ ۲۸‬درصد از زنان ژاپنی خود را بیش از حد چاق می‌دانند.اما فقط ‪ 14.8‬درصد از مردان خود را بیشتر از آنچه که هستند چاق تصور می‌کنند.

کد خبر 36765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز