همشهری آنلاین: سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» فردا ۱۲ اردیبهشت با حضور رئیس مجلس در محل شهر آفتاب گشایش می‌بابد.

نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در آیین گشایش که ساعت ۸ و نیم صبح آغاز خواهد شد، صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان اجرایی و اهالی ادب و فرهنگ و هنر حضور خواهند داشت و ناشران و اهالی فرهنگ از کشور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه شرکت دارند.

این نمایشگاه از فردا "12 اردیبهشت" تا شنبه "۲۳ اردیبهشت" برپاست.

در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش بین‌المللی ۱۳ کشور با نمایندگی و ۱۱ کشور مستقیم حضور دارند.

چین، آلمان، انگلیس، سوئد، آمریکا، بلژیک، مالزی، هلند، کره، هند، فرانسه، ایتالیا و سنگاپور کشورهایی هستند که به صورت غیرمستقیم و با حضور نمایندگان در این دوره از نمایشگاه کتاب حضور دارند و لبنان، سوریه، مصر، عراق، انگلیس، پاکستان، تونس، ترکیه، سوئد و اردن نیز در کنار ناشران ایرانی به صورت مستقیم آثار خود را عرضه می‌کنند.

در بخش عربی ۹۴ مورد و در بخش لاتین هم ۴۵ مورد ثبت نام انجام شده است که این‌ها نمایندگان تمامی ناشران خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب تهران خواهند بود که در نمایشگاه امسال به عرضه ۴۷ هزار و ۲۳۴ عنوان کتاب در حوزه عربی و ۱۵۰ هزار و ۱۴۴ عنوان کتاب در بخش لاتین مبادرت خواهند کرد.

فضای نمایشگاهی ناشران لاتین ۲۳۳۳ مترمربع و فضای نمایشگاهی ناشران عرب ۲۰۸۷ مترمربع است.

در بخش لاتین ۲۰۴ مؤسسه و در بخش عربی هم ۱۵۰ مؤسسه توزیع‌کننده کتاب فعالیت خواهند کرد.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تا ۲۳ اردیبهشت برپاست.

کد خبر 368644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha