سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

بیل‌کلینتون، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در اقدامی غافلگیرانه با همکاری یکی از موفق‌ترین نویسندگان دنیا، کتابی جنایی درباره کاخ سفید می‌نویسد.

کلینتون

به گزارش همشهري، همين يك هفته پيش بود كه جيمز پترسن اعلام كرد قصد دارد كتابي درباره آرون هرناندز، ورزشكار جنجالي آمريكا بنويسد؛ قاتلي كه به اعدام محكوم شده بود و حدود 10روز پيش به زندگي خود پايان داد. حالا نام پترسن با آشكار شدن موضوع همكاري با رئيس‌جمهور پيشين ايالات متحده، دوباره سر زبان‌ها افتاده است.

كلينتون كه يكي از جنجالي‌‌ترين دوران زندگي خود را در كاخ سفيد پشت سر گذاشته و اين روزها در دوران بازنشستگي به سر مي‌برد، در نگارش يك رمان جنايي با پترسن همكاري مي‌كند. ماجراي «رئيس‌جمهور گم شده است» در كاخ سفيد مي‌گذرد و نخستين تجربه داستان‌نويسي كلينتون خواهد بود؛ چهره‌اي كه پيش‌تر بخت خود را در عرصه خاطره‌نويسي آزموده و موفق هم شده است. رئيس‌جمهور پيشين و داستان‌نويس سرشناس، رفقاي گرمابه و گلستان يكديگرند و خيلي‌ها آنها را در زمين‌هاي گلف ديده‌اند.

قرار است انتشارات معتبر پنگوئن رندوم‌هاوس، كتاب رئيس‌جمهور گم شده است را سال آينده روانه بازار كند و از همين حالا انتظار مي‌رود استقبال از آن بسيار خوب باشد. ضمن اينكه پولي كلان از اين همكاري نصيب كلينتون و پترسن مي‌شود. رئيس‌جمهور پيشين آمريكا سال2004 براي نگارش كتاب خاطرات خود از دوران حضور در كاخ سفيد، مبلغ 16ميليون دلار به جيب زد كه تا آن زمان يك ركورد محسوب مي‌شد. «زندگي من» فقط در خود آمريكا بيش از 2ميليون نسخه فروخته شد و در دنيا هم جزو پرفروش‌ها بود.

کد خبر 369514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha