مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از برگزاری پنجمین گردهمایی نما و منظر شهری تحت عنوان «مهندسی نوین طراحی و اجرای نما» با حضور استادان معماری و شهری و صاحب‌نظران داخلی و خارجی در امروز ۲۰ اردیبهشت در تالار فرخی یزدی مجموعه باغ موزه قصر خبر داد.

سهيلا صادق‌زاده مديركل معماري و ساختمان شهرداري تهران با اشاره به سابقه برگزاري چهارمين گردهمايي در حوزه معماري، نما و منظر شهري در ادوار گذشته گفت: با حضور استادان كميته‌هاي نما و طراحان مباحث بسياري در اين حوزه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نتايج مطلوبي هم حاصل شد. وي افزود: مشاركت بالاي متخصصان، معماران و طراحان سبب شده تا در بحث نما و منظر شهري و همچنين ساماندهي نماي ايراني - اسلامي حرفي براي گفتن داشته باشيم.

بر اين اساس با رهنمود‌هاي معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران، مقرر شد تا در بحث اجراي نما نيز مباحث جديد و اقدامات روز دنيا مورد بحث و بررسي قرار گيرد. مديركل معماري و ساختمان شهرداري تهران در ادامه افزود: براين اساس مقرر شد تا در مباحث اجراي نما به روش‌هاي نوين و تكنولوژي روز نيز اهتمام صورت گيرد و گروه‌هاي دخيل در اجراي نما را نيز درگير كنيم. به گفته وي توجه به فنون جديد طراحي اجراي نما در دنيا همچون اتصالات مصالح ساختماني، صرفه جويي در انرژي، ايمني و همچنين كاهش هزينه در بحث مهندسي طراحي و اجراي نما صورت خواهد گرفت. صادق‌زاده تأكيد كرد:

به‌منظور استفاده از تجربيات و روش‌هاي جديد روز دنيا از 2گروه آلماني (گروه معماري شوبان و پيردمان) كه تجربه‌هاي جديد در اين زمينه دارند دعوت به‌عمل آمد تا در پنجمين گردهمايي نما و منظر شهري مهندسي اجراي نوين نما حضور يافته و ارائه گزارش كنند. مديركل معماري و ساختمان شهرداري تهران همچنين از رونمايي از سامانه ثبت اطلاعات بناهاي ارزشمند شهر تهران تحت عنوان سامانه «ثابا» خبر داد و گفت: با راه‌اندازي اين سامانه مردم مي‌توانند در بحث حفظ و ثبت بافت‌هاي داراي ارزش تاريخي و معماري با شهرداري تهران مشاركت فعال داشته باشند.

کد خبر 369532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha