چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

آخرین آمار پردازش شده از عملکرد آبان ماه بورس تهران نشان می‌دهد که سه قلوهای فولادی درصدر جدول سهام پرطرفدار بورس تهران ایستاده‌اند.

به گزارش همشهری، در طول یک ماه گذشته نزدیک به 20هزار نفر در سهام شرکت‌های فولاد خوزستان، فولاد خراسان و فولاد مبارکه اصفهان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به این ترتیب یک سوم از کل متقاضیان سرمایه‌گذاری در بورس تهران طی آبان ماه سال جاری خرید سهام فولاد را به سایر صنایع فعال در بازار ترجیح داد‌ه‌اند.

طبق آمار، ارزش کل نقدینگی سرازیر شده به سوی سهام شرکت‌های فولادی در طول یک ماه گذشته از مرز یک هزار و 600میلیارد ریال گذشته است.

طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی قرار است هفته آینده یک بلوک 5/1 میلیارد دلاری از سهام فولاد مبارکه در تالارهای مبادلات بورس اوراق بهادار عرضه شود.

صدر جدول

طبق این گزارش، صدر جدول سهام پرطرفدار بورس در آبان ماه امسال به فولاد خوزستان اختصاص یافته است. در این مدت 8هزار و 500 نفر در صف خرید 70میلیون سهم این شرکت ایستادند.

ارزش کل مبادلات صورت گرفته بر سهام فولاد خوزستان به 345 میلیارد ریال رسید. فولاد خراسان هم توجه 5هزار و 500خریدار را به خود جلب کرد. ضمن این که 5هزار نفر هم در صف خرید سهام فولاد مبارکه ایستادند.

معادن

اما پس از موج سهام فولاد، تعداد خریداران سهام معادن بیش از سایر صنایع بود.

در طول آبان ماه 2هزار و 500نفر سهام معادن و فلزات را به سبد دارایی‌هایشان افزودند، 2هزار و 300نفر سهام مس را خریدند، یکهزار و 700نفر هم در سهام توسعه معادن روی سرمایه‌گذاری کردند. سهام چادرملو هم مورد توجه یکهزار و 600نفر قرار گرفت.

آمارها نشان می‌دهد: در طول آبان ماه تعداد خریداران سهام به 55هزار نفر رسیده که این تعداد در مجموع 2میلیارد و 400میلیون برگه سهم را با پرداخت رقمی معادل 15هزار میلیارد ریال خریده‌اند.

کد خبر 37233

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز