یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

مهدی فروتن: ۱-پروژه کشف و تربیت استعدادهای تازه برای عرصه استندآپ‌کمدی تلویزیون که روزهای اول اقدامی شایسته تحسین به‌نظر می‌رسید، به‌تدریج به چنان بن‌بستی رسید که حالا خیلی از پشتیبانان رامبد جوان هم دارند از به دوش گرفتن بار مسئولیت آن شانه خالی می‌کنند.

مشكل اصلي و ابتدايي اينجاست كه 4مربي خانم و آقا نتوانسته‌اند جوانان جوياي‌نام را براي ورود مناسب به اين مسير پرسنگلاخ كمك كنند و بعيد است راهي كه دوستان در آن پا نهاده‌اند، به گلستان منتهي شود.

2-همان زمان كه رئيس سازمان صدا و سيما خبرنگاران راديو و تلويزيون را به پرهيز از سياه‌نمايي به‌ويژه در بخش خبري 20:30دعوت و ارشاد مي‌كرد، كسي خبر نداشت آيا كسي از مديران تلويزيون به مجري «خندوانه» براي به‌كار بردن عبارت‌هاي زننده درباره خبرنگاران تذكر داده است يا نه.

خود او البته چند روز بعد از ماجراي نشست «زير پاي مادر» و برخورد بهناز جعفري با خبرنگاران مقابل دوربين ظاهر شد و افشاي آن حرف دور از ادب را به «رازدار نبودن يك خبرنگار» ربط داد تا همه‌‌چيز در ظاهر ختم به خير شود.

3-از كلاس درس برنامه‌اي كه هنر مجري آن گفتن «چيزهاي درشت ناخوشايند» براي «سوزش جاهاي حساس آن عزيزان» يا همان خبرنگاران است، قرار است كمديني بيرون بيايد كه بدون چنگ زدن به نامربوط‌ترين چيزها مردم را بخنداند؟ خروجي آن ادبيات طبعا جواناني خواهند بود كه حالا ديگر به كمتر از آشكار شدن مسائل جنسي، پر و خالي شدن معده و روده، توصيف دقيق و بدون واهمه بخش‌هاي مختلف بدن زن و مرد، نقش برخي خوراكي‌ها در برخي مسائل، نقش رويدادهاي تصادف در توليد انسان و... براي خنداندن مردم رضايت نمي‌دهند. اينها خودشان رضايت بدهند هم ديگر كسي به طنز هنرمندانه و مودبانه‌ را كار آنها نمي‌داند و اين يعني جوانمرگ شدن كمدين‌هايي كه با هزار اميد و آرزو به «خنداننده شو» آمده بودند.

4-حالا مي‌توانيم با خيال آسوده‌تر همراه خانواده به تماشاي هنرنمايي چهره‌هايي چون مهران غفوريان،رضا شفيعي جم، هومن حاجي عبداللهي،علي مسعودي، امير كربلايي‌زاده، اميرمهدي ژوله، ارژنگ اميرفضلي و چند بازيگر ديگر بنشينيم و مطمئن باشيم در اجراي آنها خبري از شوخي‌هاي جنسي و مستهجن براي خنده گرفتن از مردم نخواهد بود. حالا مي‌فهميم محمد بحراني و جناب‌خان با وجود رد شدن از برخي خطوط قرمز چقدر نجيبانه خنده به لب مخاطبان مي‌آوردند و دل‌مان براي جواناني مي‌سوزد كه از همين آغاز به بن‌بست رسيده‌اند. دوستان جوان؛ ماموريت شما قرار نبود رقابت براي فروريختن مرزهاي اخلاق به اميد برنده شدن در مسابقه باشد؛ برگرديد و دوباره از نو آغاز كنيد.

کد خبر 374890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha