گروه اجتماعی: نمایندگان‌مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه هفتم آذر، طرح اعطای تسهیلات‌به زندانیان جرایم غیرعمد نیازمند، جهت پرداخت دیه را تصویب کردند.

براساس مصوبه مجلس، دولت مجاز است به‌منظور تسهیل در پرداخت دیه زندانیان نیازمند محکوم به پرداخت دیه در جرایم غیرعمد و کمک به حل مشکلات زندانیان و اجرایی شدن بند م تبصره  ۲قانون بودجه سال  ۸۶نسبت به تضمین تسهیلات اعطایی (یک هزار و  ۲۰۰میلیارد ریال) اقدام کند.

براساس بند م تبصره  ۲قانون بودجه  ۸۶مقرر شده بود به منظور تأمین اعتبار برای پرداخت تسهیلات به زندانیان محکوم به پرداخت دیه در جرایم غیرعمد، مبلغ یک هزار و  ۲۰۰میلیارد ریال از محل وجوه قرض‌الحسنه بانک‌ها اختصاص یابد که این مبلغ در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه قرار گیرد.

براساس این بند همچنین مقرر شده بود آیین‌نامه اجرایی مربوط به ضوابط واگذاری این تسهیلات توسط وزارت دادگستری تهیه و به تصویب هیات وزیران برسد.

این بند از تبصره قانون بودجه ۸۶به‌دلیل وجود مشکلات آیین نامه‌ای تا کنون اجرایی نشده است که امروز نمایندگان با تصویب این طرح، دولت را مجاز کردند نسبت به تضمین تسهیلات اعطایی این بند اقدام کند.

کد خبر 37827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز