همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از خرید تجهیزاتی برای جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی (CNG) خبر داد.

عباس کاظمی گفت: زیرساخت‌های 1000 جایگاه سوخت گاز طبیعی (CNG) آماده بهره برداری است و تجهیزات این جایگاه‌ها از خارج خریداری شده و در حال ورود به کشور است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس کاظمی افزود: هم اکنون 306 جایگاه توزیع سوخت گاز طبیعی (CNG) در کشور در حال بهره برداری است و 200 جایگاه در حال نصب تجهیزات است.

مدیر عامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور تصریح کرد: با آغاز سهمیه بندی بنزین مردم اشتیاق زیادی برای استفاده از خودروهای گازسوز پیدا کردند و امید است با بهره برداری از جایگاه های جدید تویع سوخت گاز طبیعی بخشی از مشکلات تامین سوخت این نوع خودروها برطرف شود.

کاظمی در ادامه با اشاره به بازدهی 23 درصدی موتور خودروهای دیزلی و 42 درصدی خودروهای گازوئیل سوز، گفت: اگر استفاده از خودروهای با موتوردیزلی در کشور افزایش یابد در پیمایش مساوی می توان سالانه 40 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور گفت: نفت گاز تولیدی پالایشگاه های کشور هم اکنون استاندارد یورو 5 و کیفیت لازم را ندارد اما شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی طرح‌هایی در دست اجرا دارد تا در سال 1389 نفت گاز تولیدی به استاندارد یورو 5 برسد.

کاظمی افزود: البته اکنون سالانه 8 تا 9 میلیون لیتر نفت گاز از خارج وارد می‌شود که می‌توان با ورود نفت گاز دارای استاندارد یورو 5 نیاز خوردوهای دیزلی را تامین کرد.

وی با اشاره به منطبق بودن سوخت "نفت گاز یورو 5 " با محیط زیست خاطر نشان کرد: باید زمینه حضور خودروهای دیزلی را در کشور فراهم کرد تا در صرفه‌جویی سوخت بنزین هم موفق شویم.

کاظمی نفت گاز یورو 5 را سوختی سبز و پاکیزه دانست و گفت: با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان این نوع سوخت را جایگزین بنزین کرد.

وی گفت: ارزش اقتصادی نفت‌گاز  بیشتر از بنزین است و هم‌اکنون در کشور قیمت نفت گاز جدید 25 درصد از بنزین ارزان‌تر است.

کد خبر 38004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز