سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

مشکل تأمین گاز به تدریج ابعاد جدیدی پیدا می‌کند و این‌بار علاوه بر منازل و صنایع، جایگاه‌های تأمین سوخت گاز برای خودروها نیز در حال تعطیلی هستند،

در عین حال بحث‌هایی نیز برای افزایش تعرفه مصرف گاز برای کاهش مصرف مورد توجه قرار گرفته است. مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در حال تهیه  الگویی برای اعمال تعرفه‌های بالا و در حد قیمت گاز صادراتی برای مشترکان پرمصرف است. سید‌رضا کسایی‌زاده با اعلام این خبر افزود: با وجود صرفه‌‌جویی مشترکان در مدت اخیر ولی مصرف گاز از رشد معقولی در کشور برخوردار نیست و با اعمال تعرفه‌های بالا این روند باید تعدیل شود.

وی تأکید کرد: کارشناسان در حال تهیه طرحی هستند تا قیمت برای دهک‌های پر مصرف که بیش از عرف معمول گاز مصرف می‌کنند تعدیل شود. مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به این‌که بخش عمده مصرف گاز از سوی دهک بالای درآمدی در کشور مصرف می‌شود، خاطر نشان کرد: با تهیه این طرح و تصویب آن بهای گاز پرمصرف‌ها به قیمت صادراتی محاسبه می‌شود.

تأمین گاز صنایع پرمصرف

در همین حال مدیرعامل شرکت ملی گاز با تأکید براینکه تعهد این شرکت طبق قرارداد برای تأمین گاز صنایع پرمصرف 8 ماه ابتدای سال است، ابراز امیدواری کرد با گرم‌شدن هوا گاز صنایع تا اواخر بهمن تأمین شود.

شرکت ملی گاز همچنین اعلام کرد: برای تأمین گاز خانگی تنها گاز مورد نیاز تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در تهران تأمین می‌شود و همه جایگاه‌های عرضه گاز خودروهای شخصی به‌جز 2‌مرکز فاقد گاز هستند.

دیروز مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران نیز با اعلام تعطیلی جایگاه‌های عرضه گاز در استان تهران از افزایش مصرف بنزین خبر داده بود. مرتضی زاغی به ایرنا گفت: تنها 2 جایگاه عرضه سوخت گاز چیتگر و بسیج ورامین فعال هستند. وی خاطر نشان کرد: با قطع گاز، مصرف بنزین افزایش یافته است.

به گفته وی، مصرف روزانه گاز سی.ان.جی تهران حدود یک میلیون و  ۵۰۰هزار متر مکعب بود که همین میزان به مصرف بنزین افزوده شده و مصرف بنزین را از 5/11 میلیون لیتر در روز به حدود 14 میلیون لیتر افزایش داده است.

کد خبر 42402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز