همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای ادامه اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که با محدودیت منابع مالی روبرو هستیم.

برای احیای دریاچه ارومیه به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری روز سه‌شنبه گفت: تاکنون برای اجرای برنامه‌های احیا این دریاچه 20 تا 30 هزار میلیارد ریال صرف شده است.

وی بیان کرد: به هر حال برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه رو به جلوست و امیدواری برای احیای این دریاچه در یک بازه زمانی 10 ساله وجود دارد.

  • عراق و سوریه منشا ریزگردها هستند

کلانتری درباره مشکل ریزگردها گفت: عراق و سوریه مهم‌ترین منشا ریزگردها در منطقه هستند، بیش از 2 میلیون هکتار زمین در عراق تخریب و یا بدون کشت رها شده که نقش مهمی در تولید ریزگرد دارد.

وی با بیان این که 30 درصد ریزگردها منشا داخلی دارند بیان کرد: در ایران 28 نقطه عامل ایجاد ریزگرد شناسایی شده که چهار نقطه آن در استان خوزستان واقع می‌باشد.

کلانتری اظهار کرد: تخریب اراضی زراعی و مراتع و نیز خشک شدن تالاب‌ها از عوامل اصلی ایجاد ریزگردها در داخل و خارج از کشور هستند. وی بحران آب در کشور را جدی ذکر کرد و افزود: اقدام اساسی در زمینه مدیریت منابع آب و صرفه‌جویی باید صورت گیرد و در این راستا نیازمند کاهش برداشت و مصرف آب به مقدار دست کم 45 میلیون متر مکعب هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر حفظ و حراست از منابع خدادادی در کشور تاکید کرد و گفت: 12 درصد مناطق کشور تحت حفاظت این سازمان قرار دارد.

معاون رئیس جمهوری برای شرکت در برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت و افتتاح چند واحد تولیدی به اردبیل سفر کرده است. 

کد خبر 380746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha