دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه خط هفت مترو باید زودتر از اینها تعطیل می‌شد، گفت: ایمن‌سازی این خط حدود شش ماه طول می‌کشد و امیدواریم تا نوروز درهای این خط به روی مردم باز شود.

به گزارش همشهري آنلاين، محمدعلی نجفی در مراسم آغاز بهره‌برداری از 7 رام قطار و 30 دستگاه اتوبوس در تهران با اشاره به تعطیلی خط 7 مترو،  افزود: این خط از نظر سیگنالی دچار مشكل است و تجهيزات ريلي و واگن‌ها و برخي كشنده‌هاي آن كامل نيست.

وی اظهار داشت: وزارت كشور حدود یک ماه و نیم قبل نامه‌ای درباره ناایمن بودن این خط ارائه کرد و به شهرداري توصيه كرده بود اين خط را تعطيل كند اما از طرفي مردم از اين خط استقبال كرده بودند و دلمان نمي‌خواست كه اين كار را كنيم اما در  نهایت احساس کردیم جان مردم در خطر است و آن را بستيم.

نجفي در پاسخ به اينكه راه اندازي اين خط چقدر طول مي‌كشد، تاكيد كرد: شش ماه زمان براي ايمن سازي اين خط نياز است و تلاش مي‌كنيم تا قبل از عيد نوروز این خط را در اختیار مردم قرار دهیم. 

شهردار تهران گفت: شب گذشته اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر کردیم اما بر خی شهروندان این اطلاعیه را ممکن است ندیده باشند و برهمین اساس طی یکی دو روز آینده در این خط مسافرگیری خواهد شد اما بعد از دو روز این خط تعطیل می‌شود.

نجفی توسعه حمل و نقل عمومي را از برنامه هاي مهم شهري دوره جديد عنوان كرد و افزود:  شورای اقتصاد مصوبه‌ای درباره خرید 1000 واگن از محل فاینانس داشته است که مناقصه بین‌المللی 630 واگن تا پایان آبان انجام مي‌شود اما بدانيد تزریق واگن حداقل يك سال و نيم طول مي‌كشد.

وی از به كارگيري اين قطارها در خط كلاهدوز خبر داد و گفت: امیدواریم با تزریق این قطارها یک دقیقه سرفاصله حرکت مترو در این خط کاهش یابد. 

شهردار تهران در ادامه به  رونمایی 30 دستگاه اتوبوس تک واگن با سرمايه گذاري بخش خصوصي اشاره كرد و گفت: از سال 89 تاکنون خطوط اتوبوسراني تهران نوسازی نشده و ما با اتوبوس‌هایی مواجه هستیم که يك دهه در شهر فعاليت كرده و مردم از فرسودگي آنها ناراضی هستند و اميدواريم كه دولت در اين زمينه كمك كند تا بتوانيم اين خطوط را نوسازي كنيم.

کد خبر 386745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha