چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس نیویورک اعلام کرد: در حمله تروریستی با خودرو در منطقه منهتن، هشت نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند.

حمله تروریستی در نیویورک با دهها کشته و زخمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ان بی سی نیوز از زخمی شدن چندین نفر در مناطق وست ساید و چیمبرز منهتن نیویورک خبر داد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: یک سخنگوی پلیس آمریکا گفت: پلیس نیویورک در حال تحقیق درباره گزارش تیراندازی در بخش پایینی منهتن است.

سخنگوی پلیس آمریکا اعلام کرد: یک نفر در پی تیراندازی در منهتن بازداشت شده است و از مردم خواسته شده از منطقه وست ساید های وی دوری کنند.

هم زمان با تیراندازی در منهتن، یک خودرو در نزدیکی خیابان چیمبرز مردم را زیر گرفت

شبکه خبری پیکس 11 گزارش داد: همزمان با تیراندازی در محله منهتن نیویورک، یک خودرو در نزدیکی خیابان چیمبرز (Chambers) مردم را زیر گرفت که دست کم 5 نفر طی این حادثه مجروح شدند.

تیراندازی در منهتن ایالت نیویورک، رعب و وحشت را در این شهر حاکم کرد

فرد ناشناسی با تیراندازی به سمت مردم اوضاع شهر را متشنج کرد.

بر اثر این تیراندازی تاکنون شش نفر کشته و چند نفر نیز مجروح شدند، یکی از مجروحان مامور پلیس است.

هم اکنون خیابان های اصلی منهتن بسته شده است و در اوج ساعت ترافیک، قطارها از حرکت ایستاده اند. پلیس مدارس اطراف محل حادثه را محافظت می کند.

  • پلیس نیویورک توانست فرد مهاجم را بازداشت کند

بنا بر اعلام پلیس هنوز علت تیراندازی مشخص نیست و اطلاعات تکمیلی به این زودی منتشر نمی شود.

شاهدان محلی می گویند فرد بازداشتی دو تفنگ همراه داشته است.

منابع خبری اعلام کردند: پلیس نیویورک راننده خودروی ون را که در منطقه منهتن چندین نفر از جمله چند دوچرخه سوار را زیرگرفت هدف گلوله قرار داد و به شدت زخمی کرد. دستکم چهار نفر در این حادثه کشته شده اند.

پلیس آمریکا گفت خودرویی که مردم را در نیویورک زیر گرفت به خودروی دیگری برخورد کرد و متوقف شد و متهم از آن بیرون آمد و یک سلاح گرم اسباب بازی نشان داد و پلیس وی را هدف گرفت.

منابع پلیس آمریکا گفتند: حمله نیویورک به عنوان یک حمله تروریستی محسوب می شود.

شهردار نیویورک از کشته شدن 8 نفر و زخمی شدن ده ها نفر در «اقدام تروریستی» در منهتن خبر داد. بیلدو بلازیو از تمامی شهروندان شهر نیویورک خواست که هوشیار باشند و موارد غیر عادی را به ماموران پلیس گزارش دهند.

پلیس نیویورک گفت: راننده خودروی مهاجم یک مرد 29 ساله حامل یک اسلحه پینت بال و تفنگ ساچمه ای بود و پلیس به شکم وی شلیک کرد. راننده خودروی مهاجم که یک وانت بود پیش از آن که از آن خارج شود به یک خودروی مدرسه برخورد و دو کودک و دو بزرگسال مسافر این خودرو را مجروح کرد.

پلیس نیویورک اعلام کرد: هویت مظنون حمله مرگبار نیویورک سیف الله حبیب الله ویچ سایپوویم (Sayfullo Habibullaevic Saipovm) بیست و نه ساله اهل تامپا در ایالت فلوریدا اعلام است.
اف بی آی، ملیت عامل حادثه منهتن نیویورک را قرقیزستانی اعلام کرد.

اف بی آی اعلام کرد: عامل این اقدام وحشتناک که با یک خودرو بزرگ اجاره ای بیش از 15 نفر را زیر گرفته، جوان 29 ساله ای است که در سال 2010 میلادی وارد آمریکا شده است.

  • دو تفنگ کشف شده از خودرو ضارب اسباب بازی بوده است

صداهای شنیده شده در محل حادثه نیز متعلق به اسلحه ماموران پلیس حاضر در صحنه بوده که قصد داشته اند ضارب را دستگیر کنند.

اف بی آی ساعتی قبل مدعی شده بود فرد مهاجم هنگام عملیات " الله اکبر " گفته است.

با این ادعای اف بی آی، ظن عملیات تروریستی داعش تقویت شده بود.

  • ترامپ به حمله نیویورک واکنش نشان داد

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در توییتی در واکنش به حمله نیویورک نوشت: در نیویورک حمله ای دیگر توسط یک فرد بسیار بیمار و روانی صورت گرفت. نیروهای پلیس به شدت و از نزدیک در حال پیگیری این مسئله هستند. این حملات نباید در آمریکا روی دهد.

ترامپ سپس در توییتی دیگر نوشت ما نباید به داعش اجازه دهیم پس از شکست در خاورمیانه و مناطق دیگر بازگردد یا وارد کشورمان بشود، دیگر کافی است.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خطاب به آمریکایی ها در توییتر نوشت مبارزه ما برای آزادی، ما را بیش از هر زمان دیگری متحد می کند.

کمیسیون اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از نقش داعش در حادثه نیویورک خبر داد.

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع وابسته به کمیسیون اطلاعاتی در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: در گزارشی امنیتی که به ما رسید، آمده است شواهدی وجود دارد که نشان می دهد در حادثه نیویورک دست داعش در کار بوده است.

این منبع افزود، با سقوط شهر رقه در سوریه، داعش این گونه حملات را افزایش خواهد داد.

  • دبیرکل سازمان ملل با قربانیان حمله نیویورک ابراز همدردی کرد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پیامی در توییتر با قربانیان حمله نیویورک ابراز همدردی کرد. گوترش در توییت خود نوشت امروز قلب ما با مردم میزبان مقر سازمان ملل در نیویورک است. امروز همه ما در مقر سازمان ملل نیویورکی هستیم.

نیویورک تایمز و ان بی سی نوشتند: عامل حمله تروریستی نیویورک یادداشتی از خود به جا گذاشته است که طی آن با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است.

گفته می شود عامل حمله نیویورک دارای گرین کارت (اقامت دائم آمریکا ) و سه فرزند بود.

وزارت امور خارجه آرژانتین اعلام کرد: پنج شهروند این کشور از جمله هشت نفری بودند که در حمله با کامیون در مسیر دوچرخه سواری در نیویورک کشته شدند.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک نیز در توییتی گفت: یکی از کشته شدگان در این حمله بلژیکی است.

اتباع بلژیک و آرژانتین همچنین در میان 11 زخمی حمله روز سه شنبه در نیویورک هستند.

وزارت امور خارجه آرژانتین اعلام کرد: قربانیان آرژانتینی جزو گروهی از دوستان بودند که از روساریو به نیویورک سفر کرده بودند.

  • ترامپ تشدید کنترل مسافرانی را که وارد آمریکا می شوند خواستار شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: در پی نخستین حمله مرگبار در نیویورک پس از حملات یازدهم سپتامبر 2001 میلادی، دستور بررسی و کنترل شدیدتر مسافرانی را که وارد آمریکا می شوند صادر کرده است.

ترامپ در توییتی نوشت: من به وزارت امنیت داخلی دستور داده ام برنامه بررسی و کنترل شدید‌مان را تشدید کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، بررسی ها نشان می دهد مظنون به این عملیات در فلوریدا زندگی می کرده است. وی اخیرا هم برای مدتی در منطقه پاترسون در ایالت نیوجرسی بوده است.

منابع آگاه می گویند: وی از خودش یادداشتی به جا گذاشته و نوشته که این عملیات را به نام دولت اسلامی عراق و سوریه (گروه تکفیری-صهیونیستی داعش) انجام داده است.

  • عملیات تروریستی نیویورک نزدیک ساختمان مرکز تجارت جهانی روی داد

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، عملیات تروریستی در منطقه منهتن نیویورک بار دیگر نگرانی هایی را بوجود آورده است. این اتفاق در فاصله چندصدمتری از مرکز سازمان تجارت جهانی رخ داد.

این عملیات تروریستی به کشته شدن هشت نفر و زخمی شدن یازده نفر منجر شد که بدترین عملیات تروریستی در نیویورک از زمان یازده سپتامبر تاکنون به شمار می رود. این اتفاق در امتداد رودخانه هادسون روی داد.

کد خبر 387027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha