همشهری آنلاین: معاون مالی و اقتصاد شهری گفت: برای پرداخت بدهی‌ها و اتمام پروژه‌های ناتمام به ۵۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

شهرداری

سمیع‌الله حسینی مکارم در گفت‌وگو با مهر، درباره نیازهای مالی شهرداری اظهار کرد: در حال حاضر بدهی شهرداری ۳۰ هزار میلیارد تومان است؛ ۱۴ هزار میلیارد به یک بانک خصوصی، ۴۰۰۰ میلیارد به سایر بانک‌ها و ۹۰۰۰ میلیارد به پیمانکاران بدهی داریم.

وی اضافه کرد: همچنین به ۲۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های ناتمام نیاز داریم که جمع آن ۵۲ هزار میلیارد تومان می‌شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری درباره افزایش میزان بدهی‌ها تصریح کرد: متأسفانه مقدار دقیق بدهی‌ها هنوز مشخص نیست و تقریباً به صورت روزانه یا هفتگی اسناد جدیدی رو می‌شود که جایی ثبت نشده بود.

حسینی مکارم در پاسخ به این سؤال که شما چگونه می‌خواهید شفافیت مالی را در شهرداری ایجاد کنید، در حالی که پیش از شما نیز بارها این وعده داده شده اما محقق نشده است؟ گفت: تمرکز و تأکید ما بر دو موضوع است؛ اول شفافیت زمانی انجام می‌شود که مجریان قائل به اجرای دقیق آئین‌نامه‌های مالی شهرداری باشند.

وی افزود: دوم اینکه پروژه‌های مهم و قراردادهای آنها رسانه‌ای شود. در این بخش شهردار تهران تأکید دارد که قراردادهای بالای یک میلیارد تومان به صورت رسانه‌ای به مردم اطلاع داده شود؛ این گامی جدی برای شفافیت است.

معاون مالی و اقتصاد شهری اظهار کرد: از سوی دیگر تلاش ما این است که فرآیندها را درست تعریف کنیم مانند بحث هولوگرام؛ پیش از این بسیاری از مباحث شفاف نبود. ما کمیسیون‌های توافقات را برداشتیم و بسیاری از شیوه‌ها را اصلاح کردیم.

حسینی مکارم در پاسخ به این سؤال که آیا می‌شود بدهی دولت به شهرداری به صورت تهاتر پرداخت شود؟ گفت: جنس بدهی دولت به ما جنسی نیست که با تهاتر پرداخت شود. به عنوان مثال بحث یارانه بلیت اتوبوس و مترو که باید به ما پرداخت شود یا اعتبارات مربوط به بافت فرسوده.

وی تأکید کرد: درواقع بخش وسیعی از طلب‌ ما قابل تهاتر نیست اما دولت می‌تواند اسناد خزانه بدهد.

معاون مالی و اقتصاد شهری در پاسخ به این سؤال که برای کسری بودجه شهرداری چه می‌کنید؟ گفت: روش ما این نیست که از تراکم‌فروشی کسب درآمد کنیم، ما راه‌های مختلفی را مد نظر داریم که یکی از مهمترین آنها، حضور مردم و سرمایه‌داران است.

کد خبر 387148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha