همشهری آنلاین: جزئیات کامل نحوه رمزگذاری کارت هوشمند سوخت، دهه اول دی‌ماه امسال اعلام می‌شود.

به گزارش شانا، احمد تولایی، معاون فنی سامانه کارت هوشمند سوخت با بیا این مطلب، افزود: رمزگذاری کارت هوشمند سوخت، یک قابلیت امنیتی است که دارندگان کارت سوخت می‌توانند به اختیار خود آن را  فعال کنند.

وی ادامه داد: تلاش شده است این قابلیت در نهایت سادگی انجام شود تا شهروندان، بدون پیچیدگی و بروز مشکل، کارت خود را رمزگذاری کنند و امنیت آن را برای جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو افزایش دهند.

تولایی یادآوری کرد: هم اکنون از طریق پخش یک برنامه انیمشینی (نقاشی متحرک رایانه‌ای) در قالب آگهی، برخی جزئیات روش فعال کردن رمز بر کارت هوشمند سوخت از سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود و به زودی نیز بروشورهای ویژه‌ای برای اطلاع رسانی دقیق از نحوه رمزگذاری بر کارت سوخت نیز توزیع خواهد شد.

وی درباره چگونگی روش رمزگذاری بر کارت‌های سوخت، اظهار داشت: پس از فعال شدن این سیستم که به زودی اعلام می‌شود، با ورود کارت سوخت به دستگاه کارت‌خوان و فشاردادن دکمه تایید (دکمه سبز رنگ بر روی دستگاه کارت‌خوان)، حافظه سیستم به طور خودکار و هوشمند عمل و از دارنده کارت در خواست می‌کند: آیا می‌خواهید کارت خود را رمزدار کنید؟ که در این هنگام کافی است دوباره دکمه تایید را فشار داد.

تولایی افزود: پس از این مرحله، دارنده کارت یک عدد چهار رقمی را برای رمز خود انتخاب و وارد می‌کند، سپس دستگاه کارت خوان از دارنده کارت سوخت می‌خواهد تا دوباره رمز خود را وارد کند که در واقع مرحله "تایید رمز" است و پس از تایید رمز نیز، دوباره دکمه تایید (دکمه سبز رنگ) را باید فشار داد تا رمز کارت سوخت فعال شود.

کد خبر 39265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز