گروه شهری: روز چهارشنبه پنجم دی، یکی از روزهای پرخبر متروی تهران بود.

در حالی که پیش از ظهر چهارشنبه نخستین پایگاه انتقال خون در ایستگاه مترو میرداماد راه‌اندازی شد، ایستگاه‌های همت و شهدا نیز دیروز در خط یک مترو گشایش یافت.

در این بین، شهردار تهران هم که برای افتتاح این ایستگاه‌ها به خط یک رفته بود در 2بخش سخنانی ایراد کرد.

قالیباف در مراسم گشایش این 2 ایستگاه اعلام کرد: مشکل کمبود سیمان، قیر و بنزین از جمله مشکلاتی است که توقع داریم مسئولان هر چه سریع‌تر اقداماتی برای حل آنها انجام دهند تا شرایط اجرای طرح‌ها و کارهای ماندگار فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ما، محمد باقر قالیباف با بیان این مطلب افزود: مترو برای شهرداری و مدیریت شهر در اولویت قرار دارد و برای تحقق ساخت سالانه 15 تا 20 کیلومتر مترو نیازمند تلاش و همکاری دولت و مجلس هستیم.

وی افزود : تمام جبهه‌های خالی مترو فعال شده‌است و رکودهایی که در مترو وجود داشته طی یازده ماه گذشته کاهش یافته و کارها با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

قالیباف تصریح کرد: اگر دولت و مجلس همراه ما باشند و مشکلاتی مانند کمبود سیمان را برطرف کنند واقعا ظرفیت ساخت سالانه 15 تا 20 کیلومتر مترو وجود دارد حال آنکه طی 30 سال گذشته تنها 50 کیلومتر مترو به بهره برداری رسیده است.

او با اشاره به بازدید از خط 4 و ادامه خط یک گفت: امروز 2 ایستگاه همت و شهدا افتتاح شد و امیدواریم تا پایان سال جاری بخشی از خط 4 نیز به بهره برداری برسد.

شهردار تهران افزود: در سال 87 نیز شاهد افتتاح ادامه خط یک مترو خواهیم بود. شهردار تهران در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های در حال ساخت مترو به موضوع‌های دیگری نیز پرداخت.

او با اشاره به اینکه بسیاری از خودروهای شهرداری فاقد پلاک هستند، گفت: خودروهای فاقد پلاک که در بخش خدمات شهری و حمل و نقل و حوزه باغبانی فعال هستند به دلیل نداشتن پلاک، سهمیه جداگانه‌ای برای بنزین ندارند و این مساله مشکل‌زا شده است.

قالیباف در توضیح بیشتر خود اضافه کرد: این خودروها به طور شبانه روزی در حال خدمات‌رسانی هستند و اگر برخی از مسئولان گفته‌اند  در‌مورد کمبود بنزین و مشکلات ناشی از آن چیزی نگوییم پس باید این مشکلات را حل کنند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره حضور نداشتن شهردار در شورای شهر برای بیان دلایل آبگرفتگی معابر و اینکه چرا نامه‌های ارسال شده از سوی شورای شهر را برای پاسخگویی به مشاوران خود ارجاع می‌دهید، گفت: در صورتی‌که حضور در جلسه علنی شورا ضرورتی داشته باشد حتما در این جلسات حضور خواهم یافت ضمن اینکه روزهای یکشنبه نیز در جلسات شورای شهر حاضر می‌شوم.

شهردار تهران تصریح کرد: موضوعاتی که به من ارجاع می شود نباید شخصاً خود آنها را پیگیری کنم زیرا اگر قرار باشد تمام کارها را شخصاً پیگیری کنم پس سایر افراد باید به مرخصی بروند که مطمئنا اعضای شورای شهر چنین توقعی ندارند.

به گفته او اعضای شورای شهر و مردم توقع دارند کارهایشان انجام شود و مهم نیست که چه کسی این کار را انجام می‌دهد.

شایان ذکر است در بازدید شهردار تهران از مترو، وی در مسیر بازدید در واگن‌های مترو به گفت و گو با شهروندان پرداخت.

کد خبر 40254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز