آزاده مختاری: تعویض پلاک خودرو، متهم به قتلی را که 8 سال قبل در یکی از روستاهای خراسان رضوی، جنایتی مرگبار را رقم زده بود، به دام انداخت.

این مرد پس از اینکه در نزاعی خونین، یکی از اهالی روستا را به قتل رساند، به تهران گریخت و زندگی پنهانی را آغاز کرد.

عصرسی‌ام آذرماه 78، مرد جوانی به نام محمد هنگامی که با همسرش برای میهمانی به خانه پدری‌ رفت، با تعمیرکاری مواجه شد که به خاطر اختلاف در هزینه تعمیر چاه، با پدرش درگیر شده بود.

سر و صدای مرد تعمیرکار سبب شد محمد به دفاع از پدرش وارد درگیری شود ولی هنوز چند دقیقه‌ای نگذشته بود که تعمیرکار با ضربه چاقو مرد جوان را به قتل رساندو متواری شد.

با فرار این متهم، تلاش‌های کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی برای به دام انداختن قاتل فراری آغاز شد اما با ناکام ماندن جست‌وجوهای پلیسی، رئیس دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده، درحکمی مرد جنایتکار را به صورت غیابی به قصاص نفس محکوم کرد.

8 سال بعد، پایان فرار

هفته گذشته در حالی که 8 سال از وقوع جنایت می‌گذشت، مسئولان یکی از مراکز تعویض پلاک خودرو، در تماسی با کارآگاهان پلیس جنایی پایتخت گفتند لحظاتی قبل مردی به آنها مراجعه کرده و درخواست تعویض پلاک خودرواش را کرده است، این در حالی است که سال‌ها قبل دستور توقیف این خودرواز سوی پلیس آگاهی صادر شده بود.

با گزارش این موضوع، شماره پلاک به سرعت استعلام شد و وقتی مشخص شد مالک خودرو همان مردی است که جنایت خونین را در روستای خراسان رقم زده است، کارآگاهان از مسئولان مرکز تعویض پلا ک خواستند وی را به بهانه‌ای تا رسیدن مأموران سرگرم کنند.

با این نقشه پلیسی، دقایقی بعد مأموران محل را به محاصره درآورده و قاتل فراری را به دام انداختند.

قاضی روشن بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی پایتخت، با اعلام خبر دستگیری این مرد گفت: متهم، هنگامی که تحت بازجویی قرار گرفت با اعتراف به جنایت مدعی شد پس از قتل به تهران گریخته و زندگی پنهانی‌ای را آغاز کرده است.

کد خبر 40797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز