گروه اقتصادی: قرارداد توسعه یک میدان نفتی میان ایران و ایتالیا به ارزش 107 میلیون دلار امضا شد.

این نخستین قرارداد توسعه از مجموعه  ۱۷بلوک اکتشاف و توسعه‌ای نفت و گاز کشور است که سال گذشته مزایده‌های آن در اتریش برگزار شده بود.

این قرارداد که برای انجام عملیات اکتشاف و توسعه نفت و گاز بلوک برون ساحلی دیر در خلیج فارس  نهایی شد، با امضای سیدمحمود محدث، مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و پیترو کاوانا، معاون مدیرعامل شرکت ادیسون بین‌الملل رسمیت یافت.

در این مراسم غلامحسین نوذری، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و اومبرتو کوآدرینو، مدیرعامل شرکت ادیسون بین‌الملل و سفیر ایتالیا شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار همشهری، شرکت ادیسون بین‌الملل ایتالیا- پیمانکار طرح-  متعهد شده است ۷۵۰۰ کیلومتر از اطلاعات لرزه نگاری دو بعدی را مطالعه و یک حلقه چاه اکتشافی حفر کند و درصورت شواهد مثبت از وجود هیدروکربور در بلوک دیر عملیات تکمیلی لرزه‌نگاری 3 بعدی و حفر چاه اکتشافی دوم نیز پیش‌بینی شده است.

هزینه عملیات اکتشاف و مطالعات تکمیلی اعم از مطالعات ژئوفیزیک و حفاری چاه‌های اکتشافی این میدان ۱۰۷میلیون دلار برآورد شده و مدت زمان اجرای طرح 4 سال پیش‌بینی شده است که درصورت نیاز یک سال تمدید می‌شود.

وسعت بلوک دیر بیش از ۸۵۰۰کیلومتر مربع است و در این قرارداد پیمانکار متعهد شده است حداکثر استفاده از توان داخلی کشور را برای اجرای مؤثر طرح به عمل آورد.

کد خبر 41358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز