شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران هیچ مشکلی برای تأمین مالی طرح‌های در دست اجرای خود ندارد و در حال اجرای بیش از 20 میلیارد یورو طرح احداث پالایشگاه و خط لوله انتقال نفت خام و فرآورده نفتی است.

به گزارش خبرنگار همشهری، اصغر صالحی، مدیرعامل این شرکت دیروز با اعلام این خبر افزود: در سال‌جاری بیش از 5/1 میلیون دلار کمک از سوی دولت برای اجرای طرح‌های نفتی دریافت کرده‌ایم که در سال آینده نیز با چنین رویکردی، دولت تضمین همه گونه کمک از محل حساب ذخیره ارزی را داده است.

وی خاطر نشان کرد، با بهره برداری از طرح‌های پالایشگاهی این شرکت میزان تولید بنزین نسبت به سایر فرآورده‌های نفتی از 16‌درصد به 35‌درصد و حجم آن از 40‌میلیون لیتر به 160‌میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

صالحی طرح‌های پالایشگاهی این شرکت را 10‌طرح شامل 5 طرح ایجاد پالایشگاه‌های جدید و 5‌طرح توسعه پالایشگاه‌های موجود اعلام کرد.

وی 5 ‌پالایشگاه جدید نفت خام که برخی با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود را شامل پالایشگاه‌های هرمز با هزینه 8/3 میلیون یورو، نفت خام‌فوق سنگین خوزستان با هزینه9/2 میلیون یورو، پارس شیراز با هزینه 800‌میلیون یورو، شهریار تبریز با 2/1 میلیون یورو و توسعه و تثبیت ظرفیت آبادان به 360 هزار بشکه در روز با 4/1‌میلیون یورو دانست.

صالحی طرح‌های مهم احداث خط لوله این شرکت را نیز شامل7 طرح اعلام کرد.

کد خبر 43583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز