جمعه ۲۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساکنان بغداد صبح جمعه 11 ژانویه (21 دی) برای اولین بار برف را دیدند.

به گزارش  آسوشیتدپرس گرچه دانه‌های سفید برف به سرعت آب می‌شدند، احساسی نادر از شادی را به پایتخت عراق که حدود پنج سال درگیر جنگ و کشتار بوده است، آوردند.

محمد ابوالحسین یک بازنشسته 63 ساله در منطقه جدید بغداد گفت: "من برای اولین بار است که بارش برف را در بغداد می‌بینم. هنگامی که جوان بودم، از پدرم شنیده بودم که در اوائل دهه 40 میلادی در حومه‌های شمالی بغداد برف باریده بود. اما بارش برف در چنین صحنه باشکوهی فراتر ار تخیل من است."

درجه حرارت صبحگاهی بغداد به طور غیر معمولی به حد یخبندان رسید و فرودگاه بغداد به خاطر دید کم بسته شد.

گرچه بارش برف در مناطق کردنشین شمال عراق رایج است، ساکنان پایتخت عراق و نواحی اطراف آن تا به حال تنها بارش تگرگ را دیده بودند.

فوزی کریم، پدر 40 ساله پنج فرزند که رستوران کوچکی را در هوار رجب، دهکده کوچکی در 10 کیلومتری جنوب شرق بغداد، اداره می‌‌کند، در این باره گفت: "من از مادر 80 ساله‌ام  پرسیدم که آیا پیش از این بارش برف را دیده است و او گفت نه."

یک عراقی دیگر ساعت 7 صبح به همراه همسر و فرزندانش بلند شده بودند تا "به این چیز عجیب نگاه نکنند." او به سراغ خواهر و برادرش هم رفته بود،اما آنها هم بیدار بودند و داشتند "دانه‌های پنبه‌مانندی را تماشا می‌کردند که درختان را پوشانده بود."

برخی دیگر از ساکنان گفتند که تا به حال برف را فقط در فیلم‌ها دیده بودند.

کد خبر 41470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز