چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع آمریکا در یک سفر غیر منتظره به عراق وارد شد.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اصوات‌العراق، جناح حمود، مسئول اطلاع رسانی نیروهای چند ملیتی در عراق اعلام کرد: رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا در راه بازگشت از افغانستان صبح روز چهارشنبه (14 آذر) در یک سفر غیر منتظره وارد فرودگاه موصل در شمال عراق شد. وی توضیحی در خصوص جزییات سفر گیتس ارایه نداد.

آخرین سفر گیتس به عراق به سوم ماه سپتامبر گذشته باز می‌گردد که وی جورج بوش، رییس جمهور آمریکا را در سفر به استان الانبار همراهی کرده بود.

از سوی دیگر یک مقام مسئول در دفتر عملیات نیروهای عراقی در کرکوک تاکید کرد: بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر گشتی حامل رییس نیروهای دفاع شهری کرکوک سه غیر نظامی عراقی کشته و 7 تن دیگر از جمله رییس نیروهای دفاع شهری کرکوک مجروح شدند.

یک مقام عراقی در وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد نیروهای امنیتی ویژه عراق صبح روز چهارشنبه طی عملیاتی چهار شبه نظامی را که یکی از آنها یکی از رهبران برجسته‌ تشکیلات القاعده در عراق بود، در استان واسط دستگیر کردند.

ارتش آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در درگیری بین نیروهای آمریکایی با شبه نظامیان در استان صلاح‌الدین عراق دو نیروی آمریکایی کشته و دو تن دیگر مجروح شدند. به این ترتیب آمار نظامیان کشته شده آمریکایی در عراق از آغاز حمله آمریکا علیه این کشور (ماه مارس 2003 تاکنون) به 3855 تن رسید.

کد خبر 38403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز