گروه بین‌الملل: مراسم عزاداری عاشورای حسینی و بزرگداشت شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش همزمان با ایران اسلامی در کربلای معلی و دیگر کشورهای اسلامی برگزار شد.

در سالروز حماسه خونین عاشورا، عاشقان سالار شهیدان در شهرهای ایران و کشورهای عراق، سوریه، اردن، لبنان، امارات، عربستان سعودی، افغانستان، آمریکا، روسیه، ترکیه، ترکمنستان، مالزی، اندونزی، جمهوری آذربایجان، هند و...  به عزاداری پرداختند.

امسال نیز همچون پارسال طرح ترور همزمان مراجع عالیقدر شیعه و علمای بزرگ در کربلا و نجف همزمان با برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی فاش شد.

تروریست‌ها قصد داشتند در عاشورای حسینی با حمله به شهر نجف اشرف علمای شهر را به قتل برسانند.

استاندار کربلا اعلام کرده است دستگاه‌های اطلاعاتی برخی کشورهای عربی در این فتنه‌ها دخالت دارند.

عزاداران حسینی در مجالس خود با ذکر مناقب حضرت امام حسینع و یارانش فارغ از هرگونه تمایز قومی، نژادی و سیاسی سعی کردند به‌نحوی در کشتی نجات اهل بیت علیهم‌السلام سوار شوند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، در عراق بیش از 5/2 میلیون نفر از عزاداران حسینی تحت تدابیر شدید امنیتی در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر کربلا عزاداری کردند.

به گفته مقامات عراقی 25هزار مأمور پلیس و سرباز در کربلا مستقر شده بودند. در چند سال اخیر عزاداران حسینی در عراق و در پاکستان معمولا مورد حمله القاعده قرار می‌گیرند.

تروریست‌های القاعده در پوشش عملیات انتحاری به صف عزاداران نزدیک می‌شوند و با منفجر کردن خود تعدادی از عزاداران را به شهادت می‌رسانند. سال گذشته در کربلا نیز بخشی از حرم مطهر حسینی مورد حمله قرار گرفت.

اما امسال زائران قبل از آن‌که بتوانند به مرکز برگزاری مراسم عاشورا یعنی مرقد امام حسینع و حضرت‌عباسع در قلب شهر قدیمی کربلا  برسند، حدود 10 بار بازرسی شدند.

گرچه اوضاع کربلا در روزهای تاسوعا و عاشورا تحت کنترل بود اما تروریست‌ها در مسجد شیعیان در بعقوبه عراق 10‌عزادار را با عملیات انتحاری به شهادت رساندند.

از طرف دیگر یک فرقه مشکوف و افراطی در جنوب عراق در شهر بصره بلوا برپا کرد که در اثر درگیری پیش آمده با پلیس 97کشته و 115نفر زخمی از دو طرف کشته شدند.

در واکنش به وقایع بصره آیت‌الله سیستانی از دولت عراق خواست با تحرکات منحرف دینی مقابله کنند.

آیت‌الله سیستانی انحرافات دینی به‌نام مهدویت را که اخیرا در بصره و حومه آن بروز کرده را تحرکی هدایت شده از خارج کشور دانسته است.

نماینده آیت‌الله سیستانی طرفداران صدام حسین و بعثی‌ها را حامی این انحرافات معرفی کرد. این انحرافات برای تضعیف مرجعیت دینی در نجف طراحی و اجرا می‌شود.

کد خبر 42116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز