همشهری آنلاین: رییس مرکز شماره‌گذاری راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد پلاک تمامی خودروهای گازوییل‌سوز تا پایان سال جاری تعویض می‌شود.

سرهنگ محمدرضا غلامی، شنبه (6بهمن) در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اجرایی شدن توزیع سوخت خودروهای دیزلی با کارت هوشمند از سال آینده، گفت که صاحبان ‪ ۱۱۶‬هزار خودرو گازوییل‌سوز تاکنون برای تعویض پلاک خودرو اقدام و مابقی تا پایان سال برای تعویض پلاک مهلت دارند.

وی تعداد خودروهای گازوییل سوز کشور را ‪۷۰۰‬هزار دستگاه اعلام کرد و گفت که مراحل تعویض پلاک در خودروهای دیزلی براساس جدول زمان‌بندی که از سوی راهور در نظر گرفته شده، از ‪ ۲۲‬آذرماه شروع و تا ‪ ۲۲‬اسفند ماه طی فراخوان -هایی به پایان می‌رسد.

غلامی، مشکل پلاک‌های قدیمی و لیزری را نبود ‪ VIN‬اعلام کرد و گفت: کارت هوشمند سوخت بر مبنای این شماره ‪ ۱۷‬رقمی ثبت شده بر روی کارت خودرو صادر می‌شود که در کارت خودروها با پلاک لیزری امکان ثبت این شماره نیست.

رئیس مرکزشماره‌گذاری راهور، گفت که با توجه به فعالیت خودروهای دیزلی در سیستم حمل و نقل عمومی کشور، تمام مراکز تعویض پلاک در استان‌ها و در تهران دو مرکز شرق و غرب برای تعویض پلاک اختصاص یافته‌است.

وی دلیل اختصاص مراکز تعویض پلاک استان‌ها به ‌این ‌امر را پیچیدگی و تفاوت این پلاک‌ها با پلاک خودروهای سواری و بازدیدهای فنی و کمبود کاردان و افسر کارشناس در دیگر مراکز اعلام کرد.

غلامی با اشاره به ‌شروع به کار تعویض پلاک خودروهای‌ سواری ‌از ابتدای سال جاری گفت که تا پایان سال برای ‌آن ‌دسته از مالکینی که بنا به ‌هر دلیلی موفق به تعویض پلاک نشده‌اند فرصت داده شده تا نسبت به تعویض پلاک خودروی خود اقدام‌کنند.

وی با تاکید بر این که درسال ‪ ۱۳۸۷‬به هیچ خودرویی با پلاک لیزری اجازه تردد داده نخواهد شد، گفت : تمامی خودروهای مدل ‪ ۵۴‬به‌بالا لازم است نسبت به تعویض پلاک خود اقدام کنند.

رییس‌مرکز شماره‌گذاری راهور با اشاره به‌اینکه ‪۸۰‬درصد تعویض پلاک خودورها انجام شده است، گفت که با افزایش نیرو، ساعت کار و تجهیز بیش از ‪ ۱۷۰‬دفتر خدمات خودرویی در سراسر کشور و همچنین پنج مرکز در تهران برای تسریع تعویض پلاک در کشور اقدام شده است.

وی در مورد تغییر پلاک مسافربرهای شخصی به‌تاکسی نیز گفت مرکز شماره‌گذاری به محض اعلام از سوی تاکسیرانی آماده است کار واگذاری پلاک به این خودروها را آغاز کند.

کد خبر 42680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز