یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در گفت‌وگو با روزنامه هرالدتریبیون گفت: دولت احمدی‌نژاد منتخب قانونی مردم ایران است و همه ما به آن احترام می‌گذاریم.

روزنامه هرالد تریبیون نوشت: مجمع جهانی اقتصاد داووس نه تنها افرادی که دارای قدرت اقتصادی و سیاسی هستند را جذب می‌کند، بلکه سکویی است برای آنان که گرداننده خوبی‌اند و تمایل دارند که مدیر خوبی باشند.

این روزنامه با اشاره به فعالیت‌های قالیباف در مصادر مدیریتی در 10سال گذشته نوشت: در دو و نیم سال گذشته که وی دراین  سمت بوده است بزرگراه‌ها و پل‌های زیادی ساخته است. پیاده روها را تعمیر و سنگ فرش کرده و برای خودش اعتبار ومحبوبیتی به‌عنوان کسی که کار را انجام می‌دهد و البته تمام می‌کند کسب کرده است.

 وی به‌عنوان فرمانده پلیس نیز استفاده از کمربند ایمنی را اجباری کرد و قوانینی را گذاشت که پیش از آن برای کسی در شهر شناخته شده نبود.

قالیباف به اینکه او را نوگرای مقتدر می‌دانند توجهی نمی‌کند، اما می‌گوید قبل از اینکه تصمیمی بگیرد به‌طور گسترده‌ای مشورت می‌‌کند و زمانی که تصمیم گرفته شد با قدرت به جلو می‌رود.

 هرالد تریبیون به نقل از شهردار تهران نوشت: دولت رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد منتخب قانونی مردم است و همه ما به آن احترام می‌گذاریم، اما اختلاف سلیقه و روش در برخی مسائل شامل چگونگی مدیریت و روابط اقتصادی یا دیپلماسی در همه جای دنیا موضوعی طبیعی است. البته این اختلاف نظرها شامل ایالات متحده نمی‌شود.

 همه ما فکر می‌کنیم تا واشنگتن رفتارش را با تهران تغییر ندهد دشمنی‌های عمیق ‌ رفع نمی‌شود.قالیباف می‌افزاید: عمیق‌ترین شکاف بین دو کشور اهداف هسته‌ای ایران است و قالیباف مانند هر مقام ایرانی دیگر در بحثهایش بر حقوق ملتش در این زمینه مصر است و یادآور می‌شود که بر اساس رویکردهای دینی و تجربه تاریخی، ایران همسایگانش را تهدید نمی‌کند و بدنبال سلاح اتمی نیست.

قالیباف گفت به داووس آمده است تا خارجی‌ها را متقاعد کند که در تهران می‌توانند فرصتهای اقتصادی پایداری بیابند و از ظرفیت‌های قانونی بزرگ در ایران برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

کد خبر 42763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز