دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

همشهری امارات: محمدرضا آهنج پس از سال ها دوری از عرصه تهیه کنندگی چندی پیش به سفارش سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای فیلمی تلویزیونی به کارگردانی اکبر منصور فلاح تولید کرد.

این فیلم با داستانی عاشقانه به روایت قصه دختر وپسری می پردازد که بر اثر سو تفاهمی ازیکدیگر دور شده اند و حال ها پس سال ها دیار آنها در جاده مسیر تازه ای را پیش رویشان می گذارد. این فیلم که به تازگی آماده پخش شده در بطن این داستان به فعالیت های رانندگان جادهای نیز می پردازد.

این فیلم به سفارش سازمان راهدارى و حمل ونقل جاده اى تولید شده؛ اما منصور فلاح آن را اثرى سفارشى نمى داند: «هنگام نگارش فیلمنامه تلاش کرده ایم که اتفاقات مربوط به راهدارى در بستر داستان روایت شود و خود سفارش دهندگان هم مصر بودند که موضوع سفارش بدون فیلم زیاد برجسته نشود، ولى به هر حال رگه هاى از سفارشى بودن در فیلم دیده مى شود، در مجموع تلاش من و گروه بر این بود که موضوع موردنظر را در بستر قصه اى ملودرام که مخاطب به خوبى با آن ارتباط برقرار کند را روایت کنیم.»

داستان این فیلم« درباره فرهاد جوان تحصیلکرده اى است که با وجود تحصیلات دانشگاهى به دلیل علاقه اى که به رانندگى و سفر و جاده دارد راننده یک اتوبوس مسافربرى شده است. از سوى دیگر او در گذشته اى نه چندان دور درگیر ماجرایى عشقى با دخترى به نام یاسمن بوده که به دلیل وقوع یک تصادف مرگبار برادر یاسمن که دوست و همسفر فرهاد بوده کشته شده و این حادثه باعث تنفر یاسمن از فرهاد شده؛ چرا که او فرهاد را در این حادثه مقصر مى داند؛ اما اکنون یاسمن با توجه به رویکرد شغلیش که عکاسى است، مشغول تهیه عکس از جاده ها، مسافران و حواشى آن براى برپایى یک نمایشگاه است. در این حین یاسمن به شکل اتفاقى با اتوبوسى که فرهاد راننده آن است همسفر مى شود...»

فرهاد جم ایفاگر نقش فرهاد دراین فیلم است.او درباره پذیزش این نقش گفت:  «تحصیلات دانشگاهى این راننده اتوبوس بیش از هر چیز دیگر حس کنجکاوى مرا برانگیخت و حس کردم پتانسیل این را دارد که نقشى جذاب و خاص از کار دربیاید. خاص از این جهت که این راننده با تصورات و ذهنیات پیشین من درباره این صنف کاملاً مغایر بود. او در واقع کسى است که بعد از تحصیلات دانشگاهى به عشق سیرو سفر و جاده این شغل را انتخاب کرده است.»

فرهاد جم این راننده اتوبوس تحصیلکرده را شخصیتی قابل باور توصیف می کند و مى گوید: «خود من ابتدا فکر مى کردم که این راننده شاید یک استثنا باشد؛ اما وقتى براى تحقیقات بیشتر به ترمینال رفتم، راننده هاى بسیارى را دیدم که داراى تحصیلات دانشگاهى هستند و در این بین اتفاقاً راننده زن هم دیدم، بعد متوجه شدم که چقدر تصور ما نسبت به آدم هاى این صنف با واقعیت موجود فاصله دارد. به هر حال همه قواعد زندگى تغییر کرده و راننده اتوبوس ها هم به همین شکل فرهنگشان دچار تغییر و تحول شده.»

فیلم تلویزیونی" راهی عاشق" با بازی فرهاد جم، فقیه سلطانی، مجید یاسر، علیرضا رام نورایى، بهمن دان، مینا نوروزى، حسین خانى بیک، مهتاج نجومى وسید جواد هاشمی به زودی از یکی از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

کد خبر 45226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز