چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

مهدی معزی: شاید امشب این طلسم بشکند؛ طلسم تیم‌های ایتالیایی. تیمی‌هایی که در اکثر نبرد‌های اسپانیایی- ایتالیایی مغلوب از زمین بیرون می‌آیند.

رم که در بازی رفت با رئال‌مادرید، بازی را با نتیجه 2 بر یک به اسم خودش تمام کرد، دیگر نمی‌خواهد سرنوشت از پیش نوشته شده را در بازی امشب ببیند.

اسپالتی سرمربی این تیم هم بدجوربه این نکته اعتقاد دارد: «امشب قرار نیست که خودمان را محدود به دفاع کنیم. ما می‌خواهیم صعود کنیم.»

تیم او که در 6 بازی گذشته رنگ یک باخت را هم ندیده، کارنامه قابل قبولی با تیمش به جا گذاشته؛ 5 برد و یک تساوی. تیمی‌ که الان با 55 امتیاز، تیم دوم سری A لقب گرفته. اما برعکس این تیم، رئال مثل گذشته عمل نمی‌کند؛ 4 باخت در 6 بازی قبلی. حتی اگر این تیم 59 امتیاز باشد و در اختلاف 5‌تایی با بارسا.

تیمی‌ که این روزها لیست بلند بالایی از مصدوم را در دست شوستر می‌بیند. اسپالتی هم این موضوع را خوب می‌داند: «رئال با مشکل مصدومان زیادی در بازی با ما روبه‌روست؛ مشکل مصدومیت آرین روبن و رود فان نیستلروی.»

البته او از دیگر مشکلات این تیم با خبر نیست. نبود اسنایدر و هیگوواین به‌خاطر مصدومیت و محرومیت سرجیو راموس‌. در بازی امشب اگر، محمد دیارا از رئال‌مادرید‌، میرکو ووسینیچ، سیمونه پروتا و مارکو کاستی از رم کارت زرد را بالای سرشان ببینند، رنگ اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی را نمی‌بینند.

رئال که در بازی این فصل خانگی خود، فقط یک باخت را مقابل ختافه تجربه کرده، حتی با برد یک بر صفر هم می‌تواند مجوز صعود از این مرحله را بگیرد. اما این برای شوستر کافی به نظر نمی‌رسد: «ما گل می‌خواهیم. باید در اندیشه باز کردن دروازه حریف باشیم.

هواداران رئال‌مادرید از ما قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را می‌خواهند. این درخواست عجیبی نیست و باید به این مهم دست پیدا کنیم.» او که انگار دل پری از دست مدافعان تیمش دارد، ادامه داده:

«‌نتیجه برای ما بسیار اهمیت دارد و اشتباهات فردی را نمی‌بخشم.» شوستر خوب می‌داند که تیم‌های ایتالیایی بیشتر از آن که به دنبال زیبا بازی کردن باشند، نتیجه‌گرا هستند. فرضیه‌ای که مانسینی، مهاجم رم، قبل از بازی امشب، مستقیما به آن اشاره کرده:

«‌در برزیل معمولا بازی را بسیار هجومی‌ آغاز می‌کنیم؛ اما در ایتالیا نتیجه خیلی اهمیت دارد. من هم کم‌کم با چنین طرز تفکری خو گرفته‌ام.»

تیم او که در بازی رفت دست به کار بزرگی در ورزشگاه المپیکو زد، ادامه داده: «احترام به رئال‌مادرید را شاید قبول داشته باشیم؛ اما هرگز از آنها نمی‌ترسیم.» اما او بازهم به شیوه بازی امشب‌اش تاکید دارد: «‌تلاش می‌کنم چندان به بازی برزیلی خود روی نیاورم. وظیفه ما حفظ نتیجه است.» اما انگار شوستر، اصلا اعتقادی به مهاجمان رم ندارد:

«‌آنها توتی و مانسینی را در حمله دارند اما با این وجود خیلی تهاجمی‌ نیستند.» اما او درباره دفاع این تیم نظری متفاوت دارد: «گل زدن به آنها خیلی سخت است چون همه با هم دفاع می‌کنند.» او استنباط جالبی هم از این موضوع دارد:

«این برای ما خوب است. من همیشه فکر می‌کنم تیم‌های دیگری غیر از تیم‌های ایتالیایی هم هستند که برای تیم‌های اسپانیایی آسان‌تر هستند.» شوستر خوب می‌داند که اگر بازی امشب آنها در سانتیاگو برنابئو نبود، چه سرنوشتی در انتظار این تیم بود:

«نباید خودمان را گول بزنیم. امیدواریم که به مرحله بعد صعود کنیم. اگر صدرنشینی در گروه به ما این اجازه را داد تا بازی برگشت را در خانه انجام دهیم‌، باید نتیجه بگیریم.»

رم که در لیگ قهرمانان سال گذشته، در بازی رفت با همین نتیجه 2 بر یک منچستر را از پیش‌رو برداشته بود‌، در بازی برگشت در اولدترافورد با نتیجه 7 بر یک تحقیر شد تا تماشاگران این تیم از بازی امشب تیم‌شان بدجور بترسند. شاید توتی هم به‌خاطر همین گفته:

«نباید اتفاق سال قبل تکرار شود. ما می‌خواهیم صعود کنیم.» این دو تیم 7 بار با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم رئال ۴ برد و سهم رم 2 برد بوده. رئال که این فصل یکی از بهترین آمارهای نتیجه‌گیری را از خودش به جا گذاشته، نمی‌خواهد در دو جبهه لیگ قهرمانان و لالیگا کوتاه بیاید. رائول، مهاجم این تیم هم به این موضوع اشاره کرده:

«فصل فوق‌العاده‌ای را می‌گذرانیم. می‌خواهیم در پایان فصل به هر آنچه که می‌خواهیم رسیده باشیم. برای این هدف نهایت تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت.»

او ادامه داده: «از سایر جام‌ها کنار رفته‌ایم، ولی در این دو رقابتی که حضور داریم می‌خواهیم قهرمان شویم. باخت‌های اخیر در لالیگا موقعیت ما را به خطر انداخته، ولی هنوز با 5 امتیاز اختلاف در صدر قرار داریم. دیگر نمی‌خواهیم هیچ امتیازی از دست بدهیم. دیدار برگشت لیگ قهرمانان را نیز در زمین خودی برگزار خواهیم کرد و از بابت راهیابی به دور بعد هیچ نگرانی نداریم.»

کاسیاس و بازی بزرگ!

بازی سخت رئال رسیده؛ اما ایکر کاسیاس درباره بازی امشب تیمش مقابل رم گفته‌: «بازی‌های بزرگ را دوست دارم و از دید من حضور در این دیدارها افتخارآمیز است. تمام تلاش خود را می‌کنم تا بهترین باشم.

رئال‌مادرید شانس بیشتری برای صعود دارد؛ اما باید دانست که 90 دقیقه از این بازی 180 دقیقه‌ای باقی مانده است و باید با تمام وجود بازی کنیم.‌»

کاسیاس در پایان هم گفته: «‌برای پیروزی وارد میدان می‌شویم و هدف ما صعود به مرحله بعدی است. باید در نیمه نخست کار را تمام کنیم و برای رسیدن به این مهم باید بر اعصاب خود مسلط بوده و آرامش خود را حفظ کنیم.»

اسپالتی: نتیجه‌گرا نیستیم

«برای شکست دادن رئال مادرید، کاملا آماده‌ایم.» لوچانو اسپالتی که می‌داند، رم بازی سختی را پیش رو دارد، گفته:

«تیم من نتیجه‌گرا نیست. برابر رئال‌مادرید تدافعی بازی نمی‌کنیم، چرا که با این کار حریف را برای هجوم بیشتر ترغیب کرده‌ایم. این به ضرر ما تمام خواهد شد. مشخص است که باید از برتری خود در دیدار برگشت دفاع کنیم. شاید بازی را محتاطانه آغاز کنیم؛ اما هرگز به تاکتیکی تدافعی رو نمی‌آوریم. رم ایتالیا در بازی رفت مقابل رئال‌مادرید به برتری دو بر یک رسید. این تیم برای صعود به مرحله بعدی حاشیه امنیت بالایی ندارد.»

روبینیوی کاکا

حالا او شده کاکا. رئیس باشگاه رئال‌مادرید که نتوانست کاکا را به تیم بیاورد، از روبینیو به عنوان کاکای تیمش نام برده:

«او کاکای ماست. ما می‌خواهیم قرارداد او را تا پایان سال 2013 تمدید کنیم.» رامون کالدرون که با شعار خرید کاکا رای بیشتر مادریدی‌ها را جمع کرده بود، هرگز نتوانست به این وعده عمل کند. او اکنون سعی دارد از روبینیو به عنوان کاکای واقعی در میان هواداران صحبت کند. او گفت: «روبینیو قراردادش را تا پایان سال 2013 تمدید می‌کند. او را به عنوان یک ستاره کلیدی حفظ می‌کنیم.»

یک داور انگلیسی برای پورتو و شالکه

یک داور معروف انگلیسی در مصاف تیم‌های پورتو و شالکه در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سوت خواهد زد. هوارد وب، داور 36 ساله انگلیسی از سوی کمیته داوری اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برای قضاوت این بازی انتخاب شد.

وب که افسر پلیس منطقه یورکشایر است،‌ از سال 2005 تاکنون به عنوان داور رسمی ‌فیفا برگزیده شد. مصاف امشب، ‌چهارمین دیداری خواهد بود که او در فصل جاری لیگ قهرمانان قضاوت می‌کند. هوارد وب یکی از 12 داور برگزیده برای جام ملت‌های اروپا است که در ماه ژوئن در سوئیس و اتریش برگزار خواهد شد.

همشهری امارات

کد خبر 45868

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز