دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سومین همایش نکوداشت شهدای ادیان الهی مسلمانان، ارامنه، زرتشتیان، کلمیان و آشوریان با حضور رییس جمهوری، شهردار تهران و رییس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای اقلیت مذهبی گفت: در این ماه عزیز در این محفل جمع شده‌ایم که گرامی بداریم یاد عزیزانی راکه به خاطر خدا و به خاطر از دفاع کشورشان جان خود را خالصانه به معبود خویش هدیه کردند وبدانیم آن ها چون خالصانه در این راه گام برداشتند هرگز حوادث تاریخ و طول زمان نام ، یاد و اثر آن ها را از بین نخواهد برد و آن ها تا ابدیت در تاریخ ماندگار هستند.

شهردار تهران ادامه داد: استقلال و عزت ما و آن که ما توفیق پیدا کردیم از ظلمات به سوی نور حرکت کنیم به برکت خون شهدا و کلمه توحید و توحید کلمه بوده است، آنان که تلاش می کردند با هر دین و مذهبی از وطن خویش دفاع کنند.

وی تاکید کرد: کشور ما در طول تاریخ وحدانیت داشته است و امروز همین خداجویی و حق دوستی باعث پیوند عمیق ادیان الهی در کشور ما شده است.

قالیباف با بیان اینکه باید قدر شناس این وطن دوستی بود، گفت: اوج این وطن دوستی را در دفاع مقدس شاهدش بودیم که هر قوم و مذهبی تمام تلاششان را برای دفاع از وطن می‌کردند و ما از نزدیک شاهد زحمات این عزیزان بودیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم به عنوان یک خدمتگزار در بخش مدیریت شهری بتوانم حق وحقوق تمامی شما را در ابعاد اجتماعی ، فرهنگی و خدماتی و هر آنچه وظیفه ماست راتحقق بخشم و همانطور که رزمندگان در راه آرمان های نظام جان خود را ایثار کردند ما نیز در این راه گام برداریم.
 
رییس شورا اسلامی شهر تهران نیزدر این مراسم ضمن یاد آوری مشکلات و کمبود‌های زمان جنگ گفت: وحدانیت ما سبب شد تمام فشار ها و مشکلات را تحمل کنیم و نام ایران مستقل را زنده نگاه داریم.

عکس‌ها روابط عمومی شهرداری تهران

او با اشاره با توان بالای نظامی کشور در زمان حال گفت: اکنون مانند گذشته نیست و ایران از هر زمان دیگری در بخش نظامی قوی‌تر است و در صورت حماقت دشمنان این انقلاب ملت ما با هر دین و مذهبی که باشد در مقابل آن‌ها می‌ایستد و به سبب همین مقاومت است که امروز ایران در دنیا اعتبار دیگری دارد.

در پایان این مراسم از نمایندگان انجمن آشوریان تهران، انجمن ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان تقدیر شد.

کد خبر 46128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز