همشهری آنلاین: وزیر راه و ترابری در دیدار هیاتی از ترکیه گفت: ایران آمادگی دارد تا در صورت تمایل ترکیه در احداث راه آهن دور دریاچه وان همکاری کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری، محمد رحمتی در دیدار با هیات ترکیه ای به ریاست مسئول اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه ضمن بیان این مطالب تاکید کرد: احداث راه آهن وان نقش مهمی در افزایش حمل و نقل بین ایران و ترکیه خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر گسترش همکاری بین دو کشور، گفت: ایران تمام تلاش خود را برای گسترش همکاری های ریلی، هوایی و زمینی با ترکیه انجام می دهد.مهندس رحمتی با اشاره به تردد سالانه 90 هزار کامیون بین ایران درترکیه گفت: تفاوت قیمت سوخت درایران، ترکیه و حتی سوریه باعث ایجاد مشکلاتی شده که امیدواریم با مذاکرات صورت گرفته، شاهد رفع مشکلات باشیم.

وزیر راه و ترابری همچنین از برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون حمل و نقل در اردیبهشت ماه در تهران خبر داد.

مسئول اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه نیز دراین دیدار ضمن ابراز علاقه برای گسترش همکاری با ایران، خواستار اجرایی شدن تفاهم نامه امضا شده در سال 2006 برای زنده کردن راه تاریخی جاده ابریشم شد.وی ضمن استقبال از همکاری ایران در احداث راه آهن دریاچه وان خاطر نشان کرد: برای گسترش همکاری های تجاری بین دو کشور نیازمند تقویت زیرساخت های حمل و نقل جاده ای ، ریلی و هوایی هستیم.

دراین دیدار هیات ترک از اجرایی شدن سیستم ارائه سوخت ارزان قیمت در مرز بازرگان خبرداد و اظهار امیدواری کرد که دریافت مابه التفاوت سوخت از کامیون های ترانزیت متوقف شود.

کد خبر 46254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز