گالری و کافه کتاب ققنوس جمعه‌شب ۲۴ آبان همزمان با دومین روز از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و کتاب افتتاح شد.

كافه كتاب ققنوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مهدی حسین‌زادگان مدیر داخلی انتشارات ققنوس و مدیر موسسه‌ فرهنگی‌هنری ققنوس (راوی دوران) در این‌مراسم گفت: همزمان با افتتاح کافه کتاب، نمایشگاهی از آثار استاد حسین محجوبی تحت عنوان «راوی دوران» نیز در معرض دید عموم قرار گرفته و در خلال این‌برنامه از آثار جدید این هنرمند رونمایی می‌شود.

وی افزود: برای این مجموعه که یک‌ساختمان قدیمی در خیابان وصال شیرازی تهران بود، دست به بازسازی زدیم و مراسم افتتاحیه نیز با دعوت از حدود هزار و ۲۰۰ تن از اهالی فرهنگ و هنر کشور برنامه‌ریزی شد. ساختمان این‌جا سال ۱۳۳۴ ساخته شده و در ابتدا بنا داشتیم آن را صرفا تبدیل به کتابفروشی کنیم اما در نهایت به این‌جمع‌بندی رسیدیم که گالری و کافه‌کتاب را هم به آن اضافه کنیم. هزینه مالی پروژه بازسازی ساختمان، ۳ میلیارد تومان و هزینه زمانی آن نیز ۲۰ ماه شد. در مجموع، تلاش شده مجموعه‌ای فراهم شود که علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی ساعت‌ها در آن بمانند و کتاب بخوانند.

حسین‌زادگان همچنین گفت:‌ در بخش کتابفروشی این‌مجموعه، کتاب‌های ۳۰۰ ناشر در کنار کتاب‌های مجموعه انتشاراتی ققنوس عرضه می‌شود.

نکته مهم در کتابفروشی این‌ساختمان، اختصاص قفسه‌های ویژه ادبیات و کتاب‌های چین است که طرح و نقشه‌ آن از زمان حضور چین به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب امسال تهران ریخته شد. به‌این‌ترتیب بخشی از کتابفروشی ققنوس در مجموعه مورد اشاره، به فروش کتاب‌های کودک و نوجوان و بزرگسال کشور چین اختصاص دارد که همراه گروه چینی برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران، به ایران منتقل شده و بناست با محموله‌های دیگر، تجدید و به‌روزرسانی شود.

کد خبر 463436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha