مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران از استقرار امکانات شهرداری در 100 پارک تهران برای نورافشانی و دیگر فعالت‌های فرهنگی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی طلایی با بیان این خبر، از راه‌اندازی ستاد استقبال از بهار از شنبه (25 اسفند) و متشکل از معاونت اجتماعی و سازمان فرهنگی شهرداری، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، نشریه همشهری محله، امور مناطق شهرداری و غیره در معاونت اجتماعی شهرداری خبر داد.

مرتضی طلائی در جلسه مشترک دستگاه‌های فرهنگی ـ اجتماعی، رسانه‌ای، آموزشی، خدماتی و امدادی و انتظامی که به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی این دستگاه‌ها برای اجرای طرح استقبال از بهار و چهارشنبه سوری پنجشنبه در شورای شهر تهران برگزار شد، افزود: در این ستاد برنامه‌ریزی‌ها باید به صورت Online تدوین و ابلاغ شود و نظارت با رویکرد محله محوری و در مقیاس محله‌ای صورت گیرد.

وی شاخص‌های کاری این ستاد را توجه به ظرفیت‌های محله‌ای، آموزش و آگاه‌سازی با رویکرد سلبی و ایجابی و پشتیبانی خواند و عنوان کرد: نهادهای ذیربط نمایندگان تام الاختیار خود را جهت حضور در قرارگاه مشترک که در روز سه شنبه تشکیل می‌شود، معرفی کنند.

وی حوزه‌های ذیربط را اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، امدادو نجات، امور مناطق و خدمات شهری شهرداری تهران نام برد.

عضو شورای شهر تهران از مسوولان خواست تا تصمیمات اتخاذ شده را در تمام رده‌ها توجیه کنند تا کسی خلاف آن عمل نکند. همچنین از رسانه‌ها نیز خواست تا با ایجاد نگرشی واحد بین مردم و دستگاه‌های اجرایی، ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کنند.

وی در ادامه از چهارشنبه سوری به عنوان پدیده‌ای که هم فرصتی اجتماعی برای جامعه و هم تهدیدی علیه سلامت جامعه است یاد کرد و گفت: در برخی مقاطع با سوار شدن فرصت‌طلبان بیرونی بر این موج، به چالش کشیدن حوزه‌هایی فراتر از امنیت عمومی را شاهد بودیم که پیامدهای سوء آن در روزهای پایانی سال دغدغه ذهنی شهروندان می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات سالیان اخیر با جشن چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: مدیریت بر این پدیده اجتماعی با هم فکری دستگاه‌های امدادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و انتظامی فارغ از این که این مناسبت را تایید و یا رد کرده باشند، از سال 85 آغاز و سعی شده، پدیده اجتماعی که تبدیل به پدیده انتظامی شده بود را به حوزه خود و در قالب موضوعی فرهنگی ـ اجتماعی با مدیریت دستگاه‌های ذیربط بازگرداند.

طلایی در ادامه با ارائه پیشنهاد تشکیل ستاد استقبال از بهار از روز شنبه عنوان کرد: بنا به امکانات و مقدورات شهرداری‌ و سازمان‌های همکار در 100 پارک شهر تهران، نمایشگاهایی با فعالیت‌های نور افشانی،‌ فرهنگی و غیره برگزار می‌شود.

 دکتر مازیار حسینی، ‌رییس ستاد مدیریت بحران شهر تهران، با حضور در این جلسه گفت: بر حسب وظیفه، دستورالعملی را برای چهارشنبه آخر سال برای مناطق 22 گانه شهر تهران آماده کرده‌ایم و مسوولان مدیریت بحران مناطق برای حضور همکاران آماده ارائه خدمات هستند.

وی حضور اورژانس، آتش نشانی و نیروی انتظامی را مهم ارزیابی و عنوان کرد: حضور موثر مطبوعات و صدا و سیما نیز در مدیریت برگزاری جشن چهارشنبه سوری بسیار مهم است، چرا که صرفا با ترساندن مردم از عواقب این شب، شاید جواب مناسبی نگیریم و اطلاع رسانی به مردم برای در جریان حوادث قرار گرفتن آن‌ها، لازم است.

رییس ستاد مدیریت بحران شهر تهران با ارائه پیشنهاد تولیدات وسایل جشن امن و استاندارد از طریق وزارت دفاع، خاطر نشان کرد: این تولیدات می‌تواند به صورت گسترده و حتی از طریق فروشگاه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد،‌ لذا چنانچه زمینه شادی امن و مناسب فراهم شود، خطرات سوء آن نیز به حداقل می‌رسد.

  احمد نوریان، ‌معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری تهران، نیز با اعلام آمادگی جهت برپایی نمایشگاه در 100 پارک سطح شهر تهران جهت برپایی جشن چهارشنبه سوری گفت: با همکاری مشترک نیروی انتظامی، بروشورهای آموزشی تولید شده است. همچنین برای کودکان پنج تا 11 سال نیز وسایل جشن تولید شده است.

وی از تولید وسایل نورافشانی، سرگرمی و تفننی توسط شرکت مجتمع نارگستر از زیر مجموعه‌های وزارت دفاع برای اولین بار خبر داد و گفت: این وسایل، بی‌ضرر هستند و بیشتر جنبه نورافشانی دارند، تا صوتی. لذا برای کودکان و نوجوانان جذابیت خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان این که در سال‌های اخیر با اقدامات نیروی انتظامی تا حدود زیادی مخاطرات چهارشنبه آخر سال کنترل شده است،‌ خاطر نشان کرد: در سال‌های 80 تا 82، این موضوع معضلی امنیتی تقلی می‌شد، اما امروز شرایط تغییر کرده است و نتایج آن را می‌توان در چهارشنبه آخر سال امسال مشاهده کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: روش تهیه انواع مواد منفجره خطرناک که از طریق ماهواره و فضای مجازی منتقل می‌شود، نشان می‌دهد، عده‌ای می‌خواهند از کنار این پدیده اجتماعی به شکلی بهره ببرند.

کد خبر 46454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز