همشهری‌آنلاین: فرمانده‌نیروی انتظامی اعلام‌کرد: ناجا برای حفظ امنیت انتخابات ‌ ۲۴‌ا سفند و آیین چهارشنبه آخر سال قوی‌تر و بهتر از سال‌های گذشته وارد عمل می‌شود.

به گزارش ایرنا ،سرتیپ پاسدار  اسماعیل احمدی مقدم در دومین همایش تخصصی پلیس‌های پیشگیری سراسر کشور‌ گفت که دستورات لازم در این زمینه داده شده است.
وی با اشاره به این که ناجا با آتش بازی و استفاده از ترقه‌های کم خطر مخالفتی ندارد، گفت: ناجا با اوباش‌گری‌ها، مزاحمت و رفتارهای پرخطر برخورد می‌کند.
فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه موارد مربوط به چهارشنبه آخر سال معطوف به محله‌  ها شده  ‌است، گفت: با پیش بینی‌هایی که از سوی شهرداری‌ها و با همکاری ناجا صورت گرفته، امکان تخلیه هیجانات مردم فراهم شده است. وی در ادامه با تاکید بر این که  پیشگیری، مانع رسیدن برخی امور به جایی برای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی می‌شود ، گفت: مفهوم پیشگیری، فراتر از پلیس پیشگیری است و رویکرد ناجا در پیشگیری، به معنای تعطیل‌کردن طرح ارتقای امنیت اجتماعی نیست.
احمدی مقدم با اشاره به وجود برخی اراذل و اوباش و زورگیر‌‌ی‌ها‌ در محله‌ها، گفت: باعث به وجود آمدن چنین افرادی، عملکرد کلانتری‌ها بود. کلانتری‌ها مرده بودند و تنها نقش پیگیری پرونده‌ها را دنبال می‌کردند.
وی افزود: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به‌عنوان ستون فقرات نیروی انتظامی هستند و احساس می‌شود این ستون فقرات شکسته است و نمی‌تواند کار را درست انجام دهد.
فرمانده ناجا با اشاره به اظهار نگرانی و اعتراض برخی مسئولان دولتی در زمان شروع به کار پلیس پیشگیری، گفت: در این طرح ناجا مجری قانون بوده و با حمایت‌های رئیس جمهوری و وزیر کشور در این مورد ایستادگی کرده است. وی با تاکید به این که این ایستادگی‌ها در حال حاضر منجر به شاخص‌های مطلوب شده‌است، گفت: در مراحل جدیدی در سال آینده با هویت‌یابی، تشکیل، طراحی، تاسیس و سازماندهی به دنبال تکمیل و تثبیت این بخش هستیم.
احمدی‌مقدم با تاکید بر اقدامات اجتماعی و اطلاعاتی در محله‌ها‌ و مناطق گفت: با ایجاد هسته‌هایی در محله‌ها و مساجد باید سعی کنیم‌  مردم را به این سمت سوق دهیم که برای هر کاری به کلانتری‌ها مراجعه نکنند.
وی در مورد برخی اعتراضات در خصوص طرح‌های ناجا گفت: ما نمی‌توانیم اجرای وظیفه قانونی خود را  به رای مسئولان بگذاریم.
فرمانده ناجا ادامه داد: وقتی برای اجرای قانونی وارد میدان می‌شویم، قانونگذاران که ما را مکلف به اجرای این قانون کرده‌اند نیز پس از چند اعتراض و موضعگیری، نسبت به ما معترض می‌شوند.
وی در توضیح وضعیت حال حاضر کلانتری‌ها‌ گفت: در حال حاضر کلانتری‌ها به جای واحدهای‌انتظامی تبدیل به واحدهای خدماتی شده‌اند. با توجه به بخشی از کاستی‌ها، ضعف را طبیعی می‌دانم، ولی روسا و مسئولان کلانتری‌ها با حضور در نقاط مختلف تحت ماموریت خود باید سعی در کنترل و ایجاد امنیت کنند.
احمدی مقدم با تاکید بر تلاش برای مهار جرایم کوچک در سال آینده، گفت تا سال ‌آینده بهبود در وضعیت کلانتری‌ها را خواهیم داشت و اگر کلانتری‌ها وظیفه خود را خوب انجام ندهند، مفهوم آن عدم موفقیت ناجا خواهد بود.
کد خبر 45166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز