همشهری آنلاین: هوجین تائو شنبه (25 اسفند) در مراسمی تشریفاتی بار دیگر برای پنج سال به عنوان رییس جمهور چین و رییس کل قوای این کشور برگزیده شد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، کنگره‌ ملی خلق چین هم‌چنین ژی جین‌پینگ، رهبر بلندپایه‌ حزب کمونیست و پسر یکی از انقلابیون را به عنوان معاون هوجین تائو انتخاب کرد.

جین پینگ از جانشینان رهبری در چین شمرده می شود و طی شش ماه با سرعت از رده‌های پایین‌تر حزب به این مقام رسیده است.

کنگره هم‌چنین با ایجاد پنج "ابر وزارتخانه" و یک کمیسیون انرژی با اختیارات و وظایف یک وزارتخانه با برنامه‌ای برای تغییر کابینه‌ دولت این کشور موافقت کرده است.

چین در زمان ریاست جمهوری هو جین تائو از نظر اقتصادی موفق بوده است و وجهه‌ بین‌المللی خود را نیز ارتقا داده است.

هوجین تائو و ون جیابائو، نخست وزیر این کشور در میان مردم محبوبیت بسیار زیادی دارند و مردم معتقدند که این آنها افراد سخت کوش و بسیار متعهد به انجام وظایفشان هستند.

پکن، پایتخت چین، تابستان امسال میزبان بازی‌های المپیک خواهد بود. رویدادی که برای چینی‌ها غرور ملی محسوب می‌شود و رهبران این کشور امیدوارند بتواند از طریق آن یک چین جدید پویا را به جهان نشان دهد.

اما هو جین تائو و مشاوران وی در پنج ساله‌ دوم کار خود با چالش‌های سختی روبه‌رو هستند، زیرا قیمت‌های بسیار بالای مواد غذایی باعث شده است که تورم به بالاترین سطح خود طی 12 سال اخیر برسد.

هم‌چنین تظاهرات به خشونت گراییده در تبت، منطقه‌ای در شرق دور این کشور تاکیدی بر تنشن‌های قومی در این کشور بوده است. کولاک بسیار عجیب زمستان امسال نیز باعث توقف تمام فعالیت‌ها در بخش‌هایی در این کشور‌ شد.

ژی جین‌پینگ که به نظر می‌رسد رهبر بعدی چین باشد، از زمانی که در جهشی بلندپروازانه توانست از رهبری حزب کمونیست در شانگهای به حلقه‌ داخلی حزب وارد شود، نقشی کاملا روشن داشته است.

وی بر اقدامات آماده سازی بازی‌های المپیک نظارت می‌کند و با رهبران خارجی نیز دیدارهایی داشته است. اگر چه معاونت ریاست جمهور قدرتی واقعی ندارد اما ژی جین‌پینگ خواهد توانست بدین وسیله خود را ارتقا بخشد.

وی مانند هر جانشین دیگری در این کشور بسیار مواظب است تا از هو جین تائو بسیار تمجید کند.

وی در جلسات به مقام‌های دولت گوشزد کرده است تا به سخنان هوجین تائو با دقت گوش کرده و دستوراتش را کامل اجرا کنند تا بدین وسیله خدمات اجتماعی را بهبود دهد و بتواند عواید رشد سریع اقتصادی را بیشتر میان مردم تقسیم کند.

گفته می‌شود که هوجین تائو به لی ککویانگ، هفتمین مقام حزب کنگره توجه خاصی دارد. اما لی ککویانگ نتوانسته است همانند ژی جین‌پینگ از حمایت دیگر مقام‌های بلندپایه‌ حزب برخوردار شود.

کد خبر 46568

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز