انتخابات انجمن نمایشگران خیابانی در خانه تئاتر واقع در خیابان شهید برادران مظفر برگزار و «ابوذر چهل امیرانی» عضو این انجمن و روزنامه نگار و دبیر همشهری محله با حداکثر آرا به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن انتخاب شد.

امیرانی انجمن نمایشگرانی خیابانی

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: انجمن نمایشگران خیابانی دهه هشتاد با هدف حمایت از گروه های فعال در عرصه تئاتر خیابانی، هویت بخشی، ساماندهی و شناسایی گروه های فعال در این عرصه و فراهم کردن امکانات رفاهی و معیشتی هنرمندان تأسیس شده است.

«ابوذر چهل امیرانی» که نزدیک به ۲۰سال در این انجمن عضو است و در دوره های گذشته هم به عنوان عضو اصلی هیئت رئیسه انتخاب شده است، این بار با حداکثر آرا به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب شد. وی پس از پایان انتخابات انجمن نمایشگران خیابانی در گفت وگو با همشهری محله گفت: «بیمه نمایشگران خیابانی، یکی از دغدغه های اصلی ما است که همواره در این انجمن پیگیری می کنیم و خوشبختانه تاکنون نزدیک به ۲۰۰نفر از هنرمندان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته اند.» به گفته او، اکنون هنرمندان تئاتر خیابانی که در انجمن عضو شده و حق بیمه پرداخت می کنند، علاوه بر بهره گیری از مزایای درمانی، می توانند از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند.

از ۳۰۰هنرمند عضو انجمن نمایشگران خیابانی، ۱۵۰نفر عضو فعال هستند. امیرانی درباره اعضای غیرفعال انجمن گفت: «هنرمندان رشته تئاتر خیابانی همانند رشته های دیگر هنری، امنیت شغلی و درآمد ثابت ندارند و به همین دلیل در گذر زمان برخی از آنها به مشاغل دیگری روی آورده اند.»

او دلیل دیگر محدود بودن اعضای فعال انجمن را سکونت برخی از هنرمندان در شهرستان ها معرفی کرد و گفت: «انجمن نمایشگران خیابانی در سایر استان ها هم وجود دارد، اما اولین و مهم ترین انجمن در تهران شکل گرفته است و به همین دلیل هنرمندان ساکن در شهرستان ها و استان ها ترجیح می دهند در این انجمن عضو شوند. دوری مسافت موجب می شود در گذر زمان ارتباط آنها با انجمن کمرنگ و از لیست اعضای فعال حذف شوند.»

او در پایان خطاب به اعضای انجمن با بیان اینکه سال هاست در حوزه تئاتر خیابانی فعالیت می کند و با مشکلات این صنف به خوبی آشناست، قول داد: «سعی می کنم در چارچوب ضوابط از اختیارتم در هیئت مدیره استفاده و مشکلات معیشتی و اشتغال اعضا را پیگیری کنم.»

کسب رتبه اول بازیگری و نویسندگی از بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، اول بازیگری، نویسندگی و کارگردانی از یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس، اول بازیگری از هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه، اول بازیگری از دومین یادواره هنری تجلی بصیرت، اول بازیگری از اولین و چهارمین جشنواره نمایش های کارگاهی یاوران حسین(ع)، اول بازیگری از جشنواره تئاتر خیابانی فصل رهایی، اول بازیگری از سومین جشنواره سراسری تئاتر ماه، اول بازیگری از نخستین جشنواره انتظار، اول کارگردانی از جشنواره دانشجویی فردا، اول بازیگری از چهارمین جشنواره سراسری تئاتر ماه و اول داستان نویسی از نخستین جشنواره کانون های ادبی، در کارنامه هنری چهل امیرانی دیده می شود.

در دومین مجمع انتخابات انجمن نمایشگران خیابانی «میلاد مولوی»، «شهاب راحله»، «حمیدرضا نوری»، «محمود عباس زاده»، «ژاله کاظمی»، «زهرا غلامی» به عنوان اعضای اصلی و «مسعود براهیمی» و «فیروز حیدرزاده» به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند. «مرتضی وکیلیان» بازرس و «شاهین وکیلیان» هم بازرس علی االبدل شدند.

کد خبر 470390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha