چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی به دیه‌گو آرماندو مارادونا، ستاره فوتبال آرژانتین و جهان از وی به خاطر حمایت از ملت ایران و تقدیم پیراهن ملی خود تشکر کرد.

به گزارش مهر، در پیام دکتر محمود احمدی‌نژاد به مارادونا آمده است: از ابراز لطف آن جناب نسبت به ملت حق‌طلب و انقلابی ایران و اینجانب صمیمانه تشکر می‌کنم.

آمریکای لاتین سرزمین ملت‌های پاک، خون‌گرم، صمیمی و مظلوم است که تازیانه چند صدساله استکبار، زخم‌های عمیقی بر پیکر او نشانده است.

رئیس جمهور در بخش دیگر این پیام آورده است: ما از فشارهای سنگین سیاسی که امروز به دولت و ملت آرژانتین برای دست کشیدن از حقوق قانونی و عزت و استقلال خود و مواجه قرار دادن دولت آرژانتین با دیگر دولت‌های مستقل، آزاد و انقلابی وارد می‌شود به خوبی اطلاع‌ داریم و مطمئن هستیم که ملت خوب و دولتمردان و سیاستمداران انقلابی آن دیار همراه با سایر ملت‌های صمیمی آمریکای لاتین با وحدت و هوشمندی به مقاومت شکوهمند خود ادامه می‌دهند و بدخواهان را ناکام خواهند گذاشت.

ما همواره درکنار شما هستیم و ایمان داریم که آینده ازآن ملتهاست.ما می‌دانیم که قهرمانی جوانان آن دیار در عرصه‌های ورزشی به ویژه فوتبال نشانه استعداد ژرف و ارزشمند آن ملت‌ها و فریاد علیه عقب‌ماندگی‌های ناشی از سلطه استعمار است.

دکتر احمدی نژاد دراین پیام تاکید کرد: ملت ایران همواره حرکت آزادی‌خواهانه و رهایی‌بخش ملت‌های آمریکای لاتین علیه استبداد و نظام سلطه را ارج نهاده و از آن حمایت نموده است.

ما از اینکه شاهد اوج‌گیری روزافزون فضای بیداری، عدالت‌خواهی و استقلال‌طلبی در آن منطقه مهم از جهان هستیم خدای بزرگ را سپاسگزاریم.

یک بار دیگر از خدای متعال برای جناب‌عالی که فرد پرآوازه‌‌ای هستید توفیق خدمت به ملت بزرگ آرژانتین و برای ملت‌های آمریکای لاتین به ویژه آرژانتین، پیروزی، پیشرفت و موفقیت مسألت دارم.

دیه ‌گو مارادونا، اواخرسال گذشته با حمایت از ملت ایران، پیراهن شماره 10 تیم ملی را که به وی اختصاص داشت، امضا و آن را از طریق سفیر جمهوری اسلامی ایران درآرژانتین تقدیم رئیس‌جمهور کرد [بیشتر] که این اقدام وی بلافاصله با فشار لابی‌‌های صهیونیست‌ها در این کشور مواجه شد.

کد خبر 47506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز