جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

ورود برخی سرویس‌های ناقص و بی‌کیفیت لوازم حمام و دستشویی به راسته‌های فروش این اجناس، چند وقتی است خریداران را حسابی متضرر کرده است.

پرداخت هزینه کامل برای یک دست سرویس حمام و یا دستشویی و مشاهده نقائص گوناگون آن هنگام نصب، هر فردی را عصبانی می‌کند.

به ویژه اینکه خریدار بخت برگشته هنگام مراجعه به فروشنده جنس ناقص، با جمله کلیشه‌ای و تکراری «جنس فروخته شده تعویض نمی‌شود» مواجه شود.

از آنجا که در حال حاضر فروش اجناس بسته‌بندی‌شده دارای کم و کسر،‌ به طرز چشم‌گیری افزایش یافته است، بهترین راه برای روبه‌رو نشدن با مشکلات اینچنینی بازدید دقیق آنها پیش از خرید است.

در ساخت برخی محصولات داخلی یا چینی بازار نیز به قدری ناهماهنگی بین قطعات گوناگون سرویس‌های حمام و دستشویی وجود دارد که مشکلات نصب آن‌را شبیه به حل پازل، سخت و دشوار می‌کند. برای نمونه سوراخ‌های تعبیه شده روی آینه و جاصابونی و غیره هیچ انطباقی با گیره‌ها و پیچ‌های داخل سرویس ندارد.

جدای از نکته‌های یاد شده، نوع و شکل وسایل خریداری‌شده برای این بخش از خانه نیز بسیار مهم است. برای نمونه جا مسواکی سرویس‌های دستشویی نباید به‌صورت لیوانی باشد بلکه باید دارای قسمت‌های جداگانه‌ای باشد که بتوان مسواک‌ها را  به‌صورت جداگانه در آن جای داد.

فقط در این حالت امکان برخورد و اتصال مسواک‌ها با هم کم شده و فضای انتقال بیماری از میان می‌رود. علاوه براین به هیچ‌وجه نباید گول ظاهر فریبنده سرویس‌های حمامی را خورد که دارای جای آویزان کردن انواع وسایل برقی مانند سشوار و ماشین اصلاح هستند.

صفحه حوادث روزنامه‌های داخلی و خارجی پر از اخبار ناگواری است که برق‌گرفتگی با وسایل برقی در حمام را گزارش کرده‌اند وبنابراین وجود این وسایل در حمام عاقلانه نیست. از سوی دیگر به‌طور حتم عمر وسایل برقی در مکان‌های مرطوب کاهش می‌یابد.

کد خبر 47650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز