جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

اختراع یخچال و پس از آن فریزر از آن اختراعات نابی بود که نحوه نگهداری مواد غذایی را متحول کرد.

این در حالی است که قبل از اختراع یخچال مردم ناچار بودند مواد غذایی فاسد شدنی مانند گوشت را به صورت روزانه خریداری و مصرف کنند.

اما از وقتی اولین مدل یخچال و فریزر به بازار آمد،  لذت خوردن خوراکی‌های خنک و خارج از فصل هم به تجربیات مردم افزوده شد. این در حالی است که صنعت یخچال سازی هم مانند دیگر صنایع به سرعت پیشرفت کرد و روز به روز مدل‌های جدید‌تر با کارایی‌های بیشتر به بازار عرضه شد.

پس از یخچال‌های تک در، یخچال‌فریزر بالا- پایین به بازار آمد و ورود یخچال فریزر‌های ساید بای ساید به بازار وسوسه تعویض مدل های قدیمی با مدل‌های جدید‌تر را در بین مردم تشدید کرد.

البته سیر تکاملی این صنعت به گونه‌ای بازگشت‌پذیر پیش رفته و اکنون بار دیگر یخچال فریزر‌های تک در یا جدا به اندازه‌ مدل ساید بای ساید محبوبیت پیدا کرده‌اند.درعین حال تولید داخلی مدل ساید بای ساید در ایران محدود‌تر است و این مدل بیشتر از خارج وارد می‌شود.

یخچال فریزر از جمله کالا‌هایی است که در هر خانه‌ای وجود دارد و قیمت آن با توجه به مارک و توان آن بسیار متغیر است و از چند صد هزار تومان به چند میلیون تومان می رسد. هنگام خرید یخچال فریزر به فضای ساختمان و تعداد اعضای خانواده توجه داشته باشید.

یخچال‌های بزرگ برای آپارتمان‌های کوچک که مساحت آشپزخانه آنها به ۵ متر هم نمی‌رسد مناسب نیستند.

همچنین خانواده‌های پرجمعیت باید یخچال‌های بزرگ تر و پرتوان‌تری خریداری کنند تا پاسخگوی نیاز خانواده باشد.

از سوی دیگر با توجه به کمبود برق، به میزان مصرف برق یخچال هم توجه داشته باشید  و انواع کم مصرف را خریداری کنید. توجه به تنظیم دمای یخچال هم تا حدود زیادی به صرفه‌جویی در مصرف برق کمک می کند.

در این روز‌ها درجه خیلی سرد را برای دمای یخچال انتخاب نکنید،  چون در این صورت مصرف برق افزایش می‌یابد. 

پس از خرید یخچال و آوردن آن به منزل تا ۲۴ ساعت آن را در جایی صاف و به صورت ثابت قرار دهید تا گاز یخچال به حالت تعادل برسد و سپس آن را به برق بزنید و بعد از خنک شدن کامل،  مواد غذایی را درون آن بگذارید.

توجه داشته باشید که یخچال از پشت و طرفین حداقل ۱۵ سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.

کد خبر 55548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز