پرواز تهران-کیف که ساعت ۶:۱۲ امروز صبح از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران آغاز شده بود، هشت دقیقه بعد به دلیل نقص فنی با انفجاری مهیب در بیابان‌های اطراف پرند به پایان رسید.

سقوط هواپيماي اوكرايني در تهران

به گزارش همشهری آنلاین، هر چند کمتر از چهار سال از عمر بویینگ ۷۳۷ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین می‌گذشت اما این هواپیما از نسل همان بویینگ‌های ۷۳۷ مکس ایت بود که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دو فروند آنها در فاصله کمتر از شش ماه سقوط کردند و جان بیش از ۳۳۰ نفر را گرفتند. پس از دو حادثه مرگبار بود که دولت آمریکا و بسیاری از خطوط هوایی استفاده از بویینگ ۷۳۷ مکس ایت را ممنوع کردند و هنوز هم این هواپیماها اجازه پرواز ندارند. هر چند گفته می‌شود با برطرف شدن مشکل نرم‌افزاری، استفاده تجاری از ۷۳۷ مکس ایت دوباره از سر گرفته خواهد شد.

هواپیمایی که صبح امروز در اطراف تهران سقوط کرد، بویینگ ۷۳۷ مکس ایت نبود اما به همان نسل تعلق داشت و کارشناسان گفته‌اند مشکل نرم‌افزاری همتای خود را نداشته است. از این رو، حادثه سقوط آن چند دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه امام تهران خیلی‌ها را غافلگیر کرده است. تصاویری که شهروندان از هواپیما پیش از سقوط گرفته‌اند، نشان می‌دهد یکی از موتورهای آن آتش گرفته و در نهایت هم پرنده آهنین پس از برخورد به زمین منفجر می‌شود.

بر اساس آنچه در پایگاه‌های ثبت حوادث هوایی آمده، سقوط بویینگ خطوط بین‌المللی اوکراین را می‌توان بزرگ‌ترین و مرگبارترین حادثه سال ۲۰۲۰ تا امروز دانست. این پرواز ۱۷۹ مسافر و خدمه داشت که گفته می‌شود ۱۰۰ تا ۱۴۷ نفرشان ایرانی بودند و همه آنها در سقوط جان باختند. ضمن اینکه برخی منابع آمار کلی قربانیان را ۱۷۶ نفر اعلام کرده‌اند. آمار دقیق و رسمی تعداد قربانیان و جان‌باختگان ایرانی هنوز اعلام نشده است.

کد خبر 476584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha