شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

۲ مرد مسلح که به یک نانوایی درغرب پایتخت حمله کرده بودند، بعد از دستگیری مدعی شدند گرسنه بودند و بوی نان تازه، وسوسه سرقت به جانشان انداخته بود.

به گزارش خبرنگار همشهری، این ۲ مرد مسلح پس از ورود غافلگیرانه به یک نانوایی در منطقه ستارخان، از کارگران نانوا خواستند نان تازه در اختیارشان قراردهند ولی وقتی با مقاومت آنان مواجه شدند، اقدام به شلیک گلوله کرده و یکی از نانواها را مجروح کردند.

به‌دنبال این ماجرا، دیگر کارگران نانوایی وقتی همکار خود را خون آلود دیدند، به سوی متهمان حمله کردند که در همین لحظه ماموران گشت پلیس با شنیدن صدای شلیک گلوله و درگیری در محل حادثه حضور یافته و مردان مسلح را بازداشت کردند.

«مشغول پخت نان بودیم که ناگهان این ۲ مرد، در حالی که لوله سلاح خود را به سوی ما نشانه رفته بودند نعره‌کشان وارد مغازه شدند. آنها با تهدید به ما گفتند یا نان در اختیارشان قرار می‌دهیم و یا جانمان را خواهند گرفت ولی آنها احتمالاً انگیزه سرقت از مغازه را داشتند.»

اینها اظهارات یکی از نانوایانی است که برای انجام تحقیقات قضائی مقابل قاضی سلیمانی در دادسرای جنایی تهران قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: وقتی در برابر تهدیدهای مردان مسلح قرار گرفتیم تصور کردیم که آنها قصد سرقت از صندوق نانوایی را دارند، چون احتمال می‌دادیم سلاح آنها قلابی باشد تهدیدشان را جدی نگرفتیم ولی وقتی با شلیک گلوله همکارمان مجروح شد به مقابله با سارقان پرداختیم که با حضور به موقع پلیس ماجرا خاتمه یافت.

این گزارش حاکی است، ۲ مرد مسلح که در جریان این سرقت عجیب از سوی پلیس بازداشت شده بودند در دفاع از خود به قاضی سلیمانی گفتند: گرسنه بودیم و هیچ پولی نداشتیم، وقتی به مقابل نانوایی رسیدیم، با استشمام بوی نان دیگر نتوانستیم خود را کنترل کنیم و وسوسه سرقت به جانمان افتاد و با تهدید اسلحه به داخل نانوایی رفتیم که در این میان با مقاومت کارگران نانوایی، ماموران پلیس از ماجرا با خبر شدند.

پس از اظهارات متهمان، قاضی سلیمانی دستور تحقیقات پلیسی از آنان را صادرکرد و بدین ترتیب هر ۲ متهم به اداره یکم آگاهی انتقال یافتند تا با انجام بازجویی، انگیزه اصلی آنان از حمله به نانوایی مشخص شود.

کد خبر 47801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز