سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۳
۰ نفر

سارقان مسلح بعد از دستگیری مدعی شدند قصد سرقت از یک مغازه نان فانتزی را داشته‌اند اما در جریان بازجویی‌های بعدی مشخص شد آنها عاملان سرقت 14میلیون تومانی از پمپ بنزینی در شمال تهران هستند.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون جنایی اداره آگاهی پایتخت درتشریح این خبرگفت:در آخرین روزهای اسفند ماه گذشته، ماموران پلیس گشت آگاهی تهران هنگام گشتزنی در بزرگراه شهید صیاد شیرازی، به‌خودروی پرایدی که با دیدن پلیس با سرعت قصد دور شدن از محل را داشت، مشکوک شدند و به راننده دستور ایست دادند.
ماموران بعد از آنکه با بررسی مدارک، متوجه شدند خودرو مسروقه نبوده و متعلق به راننده است، قصد دور شدن داشتند که در همین هنگام متوجه نگاه‌ نگران یکی از سرنشینان به سمت صندوق عقب خودرو شدند.

آنها که احتمال می‌دادند راننده و سرنشین همراهش باید چیزی را در آنجا مخفی کرده باشند اقدام به بازرسی دقیق صندوق عقب کردند.با گشودن درصندوق عقب، ماموران یک اسلحه کلاشینکف، یک کلت کمری قلابی، ماسک‌های بهداشتی و لوازم دیگری که به‌نظر می‌رسید برای سرقت مسلحانه از آنها استفاده شده است را پیدا کرده و به این ترتیب 2 سرنشین خودرو به اداره یکم آگاهی تهران انتقال یافتند.

مردان مسلح در بازجویی‌ها مدعی شدند ساعتی قبل از یکی از شهرستان‌ها، برای سرقت از مغازه نان فانتزی در شمال تهران به پایتخت آمده‌اند اما قبل از اجرای نقشه خود بازداشت شده‌اند.این اعترافات در حالی صورت می‌گرفت که ماموران احتمال زیادی می‌دادند که مردان مرموز در سرقت‌های بزرگی دست داشته باشند.

دراین مرحله از تحقیقات، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت مسلحانه پایتخت با بررسی آلبوم عکس چهره‌نگاری شده متهمان متوجه شباهت بسیار زیاد آنها با تصاویرچهره‌نگاری شده سارقان مسلح پمپ بنزینی در اتوبان چمران شدند.
در جریان این سرقت که اسفند ماه 85 به وقوع پیوست، سارقان با حمله به این پمپ بنزین، سرقتی میلیونی را رقم زده بودند.

 به این ترتیب بازجویی‌ها وارد مرحله‌ تازه‌ای شد و در این مرحله سارقان مسلح در برابر بازجویی‌های فنی و پلیسی تسلیم شدند و به سرقت مسلحانه که با مجروح کردن حسابدار پمپ بنزین همراه بود، اعتراف کردند.
« شامگاه 28 اسفند ماه 85، تانکرحمل بنزین در جایگاه مشغول تخلیه بود که ناگهان این 2 مرد پس از شلیک چند تیرهوایی قدم به جایگاه گذاشته و در حالی که با اسلحه همه را تهدید به مرگ می‌کردند به سمت خودروی من رفته و کیف دستی‌ام را که حاوی 14 میلیون تومان پول نقد فروش روزانه بود، ربودند.

رئیس پمپ بنزین که روزگذشته دراداره آگاهی تهران حضور یافته بود بعد از شناسایی سارقان پمپ‌بنزین گفت:حسابدار پمپ بنزین برای جلوگیری از فرار آنها به سویشان دوید که سارقان با شلیک گلوله او را از ناحیه پا مجروح کرده وبا شلیک چند تیرهوایی پای پیاده فرارکردند».
با روشن شدن دخالت مردان مرموز در سرقت از پمپ‌بنزین، تحقیقات در این باره ادامه دارد.

کد خبر 48191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز