جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: اولین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این همایش، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، رئیس و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاونان شهردار و مدیران شهرداری تهران حضور داشتند و به ارائه گزارش عملکرد و نیز چشم‌انداز برنامه‌های سال87 پرداختند.

شهردار تهران در این همایش با بیان اینکه در حوزه‌های عملیاتی و اجرایی حتما باید نوآوری و خلاقیت اتفاق بیفتد گفت: نوآوری یک موضوع تصادفی، اتفاقی یک حادثه یا بخت و اقبال نیست، بلکه حاصل تفکر و تلاش‌های علمی و تجربی یک جامعه مخصوصا نخبگان آن است و اگر نوآوری بر بستر فکر، اندیشه، علم و تجربه حرکت نکند، نوآوری نیست.

وی با اشاره به سنت حسنه نامگذاری که از سال 74 توسط مقام معظم رهبری آغاز شده گفت: اگر از سال 74 تک تک نامگذاری‌ سال‌ها را کنار هم قرار دهیم، در نهایت به خروجی‌ای می‌رسیم که آن تفکر و خواست مقام معظم رهبری و برخاسته از ذهن منظم ایشان برای اداره جامعه اسلامی در ابعاد مادی و معنوی است.وی گفت: مقام معظم رهبری توسعه را با 2 تبصره الزامی تعریف کرده‌اند که تبصره اول این است که توسعه، توأم با عدالت باشد و تبصره دیگر اینکه توسعه ملی و بومی باشد و در نهایت خروجی آن باعث ارتقای کیفیت زندگی مادی و معنوی شود.

هماهنگی شورا و شهرداری
در ادامه این همایش رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شهرداری تهران اتفاقات خوبی در سال گذشته افتاد و خوشبختانه شورا و شهرداری با هم هماهنگ کار کردند و زحمات بسیاری در بحث شفاف‌سازی مسائل مالی کشیده شد و این شفاف‌سازی به نفع همه است و من به خاطر این شفاف‌سازی‌ها که با حمایت آقای قالیباف انجام می‌شود از ایشان تشکر می‌کنم.

تکمیل طرح‌های عمرانی ناتمام
 معاون فنی عمرانی شهرداری تهران نیز با اعلام اینکه باید تمامی فعالیت‌های فنی عمرانی در مناطق متمرکز شوند گفت: در سال گذشته، احداث 1640 کیلومتر بزرگراه، احداث 7 دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح، تحویل 18 دستگاه سوله چند منظوره و احداث 24 کیلومتر کانال لوله‌گذاری و تونل‌‌های آب‌های سطحی از جمله فعالیت‌های معاونت فنی عمرانی است.

احمد دنیا مالی با اشاره به برنامه‌های سال آینده معاونت فنی‌عمرانی گفت: ارتقای کمی و کیفی طرح‌ها و تسریع در اجرا، تکمیل طرح‌های عمرانی نا‌تمام، استفاده از معماری اسلامی، اولویت طرح‌ها در مناطق محروم و مقاوم‌سازی‌ سازه‌ها از برنامه‌های سال آینده این معاونت است.

خطوط اتوبوس تندرو
در ادامه این همایش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از احداث 300 کیلومتر خط اتوبوس‌های تندرو درصورت تأیید شورای شهر خبر داد و گفت: احداث خط 2 مترو از میدان شهدا تا میدان انقلاب، تکمیل و توسعه بخش شمالی خط یک مترو و توسعه شرقی خط 2 مترو از دیگر طرح‌های مهم شهرداری تهران در سال‌جاری است.
سید جعفر تشکری هاشمی افزود: همزمان با عملیات اجرایی احداث خط 3 ، 6 و7 متروی تهران در سال جدید، شاهد تحولی در احداث خطوط مترو خواهیم بود؛ به‌طوری که با توسعه خطوط یک، 2 و4 مجموعا 15 کیلومتر به خطوط مترو افزوده می‌شود که این رقم معادل 40درصد از خطوط فعلی متروی تهران است.

بودجه 356 میلیارد تومانی
در ادامه این همایش معاون خدمات شهری شهرداری نیز به ارائه گزارش پرداخت.مسعود کرباسیان گفت: حوزه خدمات شهری از مرز نوآوری گذشته و باید به شکوفایی و افزایش سطح کیفی خدمات برسد.وی ضمن مقایسه عملکرد دوساله این معاونت نسبت به گذشته گفت: بودجه خدمات شهری در سال 84،   45میلیارد تومان بود که تبدیل به 356میلیارد تومان در سال‌جاری شده‌است و همان طور که بودجه 8برابر شده، فعالیت‌ها نیز به همان نسبت گسترش پیدا کرده‌ و این معاونت از 57 طرح در سال 86 به 128 طرح فرامنطقه‌ای در سال‌جاری رسیده‌است.

برنامه فرهنگی با پیوست اجتماعی
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران نیز گفت: روح حاکم بر همه فعالیت‌های شهر باید فرهنگی و اجتماعی باشد.احمد نوریان با اشاره به لزوم مشارکت معنادار شهروندان افزود: براساس برنامه‌ها، هر اقدامی که در سال‌جاری در شهر تهران انجام شود و در کالبد شهر تغییر ایجاد کند، باید پیوست اجتماعی داشته باشد.

الگوی شهرهای دیگر

مهدی چمران : تهران به همان میزان که شهر الگویی برای سایر شهرهاست و دیگران از تجربیات آن در اداره شهر استفاده می‌کنند،حساسیت‌ها هم روی آن زیاد است

کد خبر 48415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز