شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

گروه ورزشی: با گذشت یک روز از اعلام برنامه جدید رقابت‌های لیگ برتر و تعطیلی 40 روزه مسابقات، مدیران و مربیان به این تصمیم اعتراض کردند.

امیر قلعه‌نویی،  سرمربی مس کرمان که پیش از این هدایت تیم ملی را در دست داشته،  در این خصوص گفت: «این مسئله اشتباه بچگانه فدراسیون است. در این تعطیلات 45 روزه، مربیان و تیم‌ها چه کاری باید انجام بدهند؟ بهتر بود به جای 45 روز، لیگ را 35 روز تعطیل می‌کردند و در 10 روز پایانی، سه هفته آخر به صورت فشرده برگزار می‌شد.»

وی افزود: «35 روز زمان مناسبی برای تدارک تیم ملی حتی برای جام جهانی است. در تعطیلی 45 روزه لیگ برتر، تیم ملی باز هم نمی‌تواند از بازیکنان لژیونر خود استفاده کند. در نهایت این بازیکنان که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند، فقط 72 ساعت قبل از هر مسابقه در اختیار قرار می‌گیرند.»

حمید نیک نفس، مدیرعامل باشگاه مس کرمان هم با اشاره به تصمیم فدراسیون فوتبال در خصوص تعطیلی 40 روزه مسابقات لیگ برتر، گفت: «باشگاه مس کرمان به شدت مخالف تعطیلی مسابقات لیگ برتر در فاصله هفته‌های سی و دوم تا سی و چهارم است و مراتب اعتراض کتبی خود را به زودی به استحضار فدراسیون فوتبال می‌رسانیم. تصمیم فدراسیون فوتبال در نوع خود بی سابقه و کم‌نظیر است.»

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان هم به این برنامه معترض است. آذری در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی حق داشته باشد که از فدراسیون بخواهد رقابت‌های لیگ تعطیل شود. اما به نظر من، سازمان لیگ قادر خواهد بود تا یک ماه آینده رقابت‌های لیگ برتر را به اتمام برساند. 7 بازی در پیش است و چنانچه تیم‌ها هر 4 روز یک بار یک مسابقه برگزار کنند، رقابت‌ها تا سر ماه به پایان می‌رسد و تیم‌ها لطمه نمی‌خورند.»

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن تصریح کرد: « چنانچه سازمان لیگ رقابت‌ها را تعطیل کند، تیم‌ها برای فصل آینده، پیش‌فصل خوبی نخواهند داشت و به مشکل برمی‌خورند.»
مدیرعامل باشگاه پاس همدان اما با انتقاد از طرح فدراسیون فوتبال برای تعطیلی 40 روزه فدراسیون فوتبال، ارائه این طرح را اقدامی بدون مطالعه و کارشناسی از سوی مسئولان فدراسیون دانست. کاظم اولیایی افزود: «باشگاه پاس همدان صددرصد مخالف تعطیلی مسابقات لیگ برتر است.

پس از ارائه این طرح از سوی فدراسیون فوتبال طی نشستی فوق‌العاده به بررسی مضرات و تاثیر منفی وقفه در مسابقات لیگ برتر پرداختیم و آقای بگوویچ ثابت کرد تعطیلی مسابقات آن هم در 3 هفته پایانی، نه تنها به ضرر تیم‌های باشگاهی است بلکه به تیم ملی نیز لطمه وارد می‌کند.

برای جلوگیری از اجرای این طرح و کمک به تیم‌های باشگاه‌های که از دل آنها بازیکنان به تیم ملی می‌رسند و در نهایت یاری رساندن به تیم‌ملی فوتبال، درصدد برگزاری نشستی فوق‌العاده با مدیران باشگاه‌های لیگ برتری هستیم تا تصمیمی درست برای جلوگیری از اجرای طرح یادشده اتخاذ کنیم. من حتی پیشنهاد برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال را نیز مطرح خواهم کرد تا به مدیران فدراسیون در خصوص اتخاذ چنین تصمیماتی هشدار دهیم.»

کد خبر 48538

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز