دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

فرهاد عشوندی : حبیب کاشانی باز سیاست‌ مدارا در پیش گرفت که راهی هم جز این نداشت.

نه توانست از مربی محبوب تیمش بگذرد که هواداران با افتخار، امپراتورش می‌خوانند. از افشین قطبی ؛ مردی که ماه‌ها برای آوردنش به ایران وقت گذاشت و او با نتایج درخشانش در نیم فصل اول کاری کرد تا کاشانی که جای انصاری فرد را در تیم گرفته بود و میان جمعیت، محبوبیتی نداشت یکباره چهره‌ای عامه پسند شد برای همه هواداران پرسپولیس.

مردی که حتی با این محبوبیت، بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون، می‌نامیدندش؛ او که قرار بود بیاید و افشین قطبی را هم سرمربی تیم ملی کند. زوجی رؤیایی که همه دوست شان داشتند ؛ آبی و قرمز... همه.

 کابوس اما یکباره رؤیای شیرین حاج حبیب را در خود فرو برد. مدت‌ها بود که همه می‌خواستند از اژدهای پنهانی خبر بگیرند که در پرسپولیس خفته بود و مدیریت سعی می‌کرد تنها با مدارا راهی برای سرکوبش پیداکند. غده‌ای که سرانجام ترکید و پرسپولیس را فرو ریخت. با شروع درگیری استیلی و قطبی، پرسپولیس هم به کما رفت. تیمی که در 17 هفته فقط یک باخت داشت، جام حذفی را از دست داد و سقوط را آغاز کرد.

نیم فصل دوم کابوس بار پیش می‌رفت. پرسپولیس حالا دیگر صدر را از دست داده بود و سپاهان در صدر اختلافش را با پرسپولیس به 4 امتیاز رسانده بود. کابوسی که باعث شد تا کاشانی به تکاپو بیفتد. پرسپولیس حالا دیگر بستر مناسبی برای اختلافات علنی اعضا با هم داشت.

مرزبان و قطبی، دوباره جلوی همه به هم فحاشی می‌کردند. قطبی به استیلی اجازه حرف زدن نمی‌داد و حمید هم در مقابل بلد بود چطور کاری کند که حرف‌های افشین در زمین بازی تنها برای خودش یا نهایتا اگر باقری هم در زمین بود، برای کریم قابلیت اجرا داشته باشد. پیش از داربی وقتی نوبت به جلسه هیأت‌مدیره تیم رسید، کاشانی حرفی برای گفتن نداشت.

نمی‌دانست که چطور باید روند نزولی تیم را توجیه کند. سعیدلو و دیگران از او راهکار می‌خواستند و او حرفی برای گفتن نداشت. نتایج تیم طوری بود که مدیر نمی‌توانست هیچ‌چیز را توجیه کند. به همین دلیل هم بود که خواست توپ را به زمین هیأت‌مدیره بیندازد؛« حاجی گفته بود اگر می‌خواهید، می‌توانید درصورت مساوی تیم در داربی افشین را برکنار کنید. من هم به تصمیم هیأت‌مدیره احترام می‌گذارم.»

یک مقام آگاه در هیأت‌مدیره پرسپولیس این جمله را می‌گوید. او معتقد است که کاشانی خودش هم به این نتیجه رسیده که پرسپولیس با قطبی به جایی نمی‌رسد، به همین دلیل می‌خواهد هیأت‌مدیره او را برکنار کند. او توجیه می‌کند که کاشانی نمی‌تواند قطبی را برکنار کند چون سمبل دوره مدیریتی اش است.

این دلیل و محبوبیت افشین میان هواداران تیم باعث شده تا کاشانی از اخراج او صرف‌نظر کند. جالب اینجاست که به همین دلیل سعیدلو و هیأت‌مدیره هم دخالتی در مسائل فنی نمی‌کنند و تصمیم‌گیری را تنها به کاشانی واگذار کردند.

 با این وجود همه می‌دانند که استیلی و حلقه یارانش را اگر نادیده بگیرند و کنار بگذارند بی‌شک سقوط آزاد پرسپولیس بیشتر هم می‌شود. استیلی که در دوسال گذشته به لطف امپراتوری پنهانش مربیان بزرگی چون دنیزلی و آری هان را در پرسپولیس ناکام گذاشته، این فصل هم هنوز قدرت زیادی در پرسپولیس دارد. بسیاری از ستاره‌های تیم در صف حلقه یاران او هستند.

بازیکنانی که قطبی مدام می‌گوید حرفهایش را در زمین پیاده نمی‌کنند و درست همان طوری بازی می‌کنند که استیلی از آنها می‌خواهد؛ بازیکنانی مثل نیکبخت، آقایی، مامانی و بیش از همه اینها شیث رضایی. قطبی همچنین استیلی را مسبب حملات لیدر‌ها در تمرینات روزهای اخیر به سوی خود می‌داند.

به همین دلیل هم بود که وقتی کاشانی تصمیم گرفت قطبی را در تیم نگه دارد، می‌خواست از استیلی بخواهد که تیم را ترک کند ولی همه این اتفاقات باعث شد تا باری دیگر او از هر دو مربی تیمش بخواهد که در کنار هم، کار را ادامه دهند چون جدایی استیلی بیش از پیش تیم را به بحران می‌کشاند و جدایی قطبی یعنی مخالفت سکوها با تیم؛ اتفاقی که این هفته و در بازی با پگاه برای استقلال افتاد.

به این دلیل بود که کاشانی پس از دو روز جلسات پی در پی، یکبار دیگر استیلی و قطبی را آشتی داد و قرار شد تا افشین بیشتر حرف‌های استیلی را جدی بگیرد و در عوض حمید آرامش را به تیم برگرداند. کاشانی این دو را تهدید کرد درصورت هر اختلافی این بار هر دو را اخراج می‌کند و بعد که از آنها تضمین گرفت که اختلافات را در راه قهرمانی کنار بگذارند، اعلام کرد:« این دو تا پایان فصل با پرسپولیس می‌مانند. »

پرسپولیس 7 بازی دارد که تنها یکبار باید خارج از تهران در کرمان برابر مس بازی کند. این بازی‌های خانگی امید را در دل کاشانی زنده نگه داشته تا تیمش اختلاف 7 امتیازی با سپاهان را که باید در 20 روز، 3 بازی بیشتر هم از پرسپولیس داشته باشد و به عربستان سفر کند چون درگیر لیگ قهرمانان آسیاست را جبران کند.

کد خبر 48743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز