همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: ایران ابتکارها و پیشنهادهای فراوانی دارد تا نفت ملت‌ها در کیسه خود آنان بماند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر احمدی‌نژاد در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی، در گفتگو با خبرنگاران افزود: نمی‌شود که نفت مال بخشی از ملت‌ها باشد اما به عنوان ابزار سیاسی در دست مخالفان آن ملت‌ها باشد و علیه ملت‌ها به‌کار گرفته شود.

رئیس‌جمهور گفت: ما معتقدیم هر کس هرچه دارد باید در تعاملی عادلانه با دیگر ملت‌ها به‌کار گیرد و آن را در خدمت رفاه، صلح و پیشرفت و برادری بین ملت‌ها قرار دهد.

احمدی‌نژاد افزود: در بحث مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نفت، نیز ما امیدواریم همین حساسیتی که برای نفت نشان داده می‌شود، برای چیزهای دیگر نیز در نظر گرفته شود، چون می‌بینیم برخی وقتی به نفت می‌رسند تصور می‌کنند نفت کالایی مفت و متعلق به آنان است و اشتباهی در سرزمین‌های دیگران ذخیره شده‌، بنابراین اینها باید تلاش کنند و زحمت بکشند و مفت تحویل آنان بدهند.

رئیس جمهور گفت: آنان وقتی می‌خواهند همین نفت را تحویل مردم خودشان بدهند، بیش از صاحبان اصلی نفت از آن درآمد کسب می‌کنند.

احمدی‌نژاد افزود: این همان روحیه خودخواهی و استکباری است که به پایان راه خود رسیده است، اینها حتی اگربه دارویی دست می‌یابند به صورت انحصاری و بدون توجه به حقوق و نیاز ملت‌ها درباره آن تصمیم می‌گیرند.

رئیس‌جمهور گفت: در این چند سال که بحث هسته‌ای مطرح است آنان به دروغ و طرح مسائل غیر واقعی و مبالغه‌آمیز انرژی هسته‌ای را معادل بمب اتم قرار دادند تا از استفاده سایر ملت‌ها از این انرژی ممانعت کنند.

وی افزود: قراردادهای متعدد را نقض، قیمت‌ها را چند برابر تحمیل و در کنار آن تحریم‌های سیاسی و اقتصادی را بر ملت‌ها اعمال می‌کنند.

رئیس جمهور افزود: تمام کالاها و تولیدات باید در فضا و روابطی عادلانه بین ملت‌ها تبادل شود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: دلار الان دیگر پول نیست، مشتی کاغذ چاپ می‌کنند که بدون پشتوانه کالا و کار در دنیا توزیع می‌شود.

وی افزود: قیمت ۱۱۵ دلاری نفت در بازارهای امروز نفت دنیا عددی فریبنده است و نفت که کالائی استراتژیک است باید ارزش واقعی خود را پیدا کند.

احمدی نژاد گفت: نفت به کشورهایی تعلق دارد که صاحب آن هستند و خدای متعال نعمتهایی مانند نفت، طلا و جنگل را میان ملت‌ها توزیع کرده‌است تا بتوانند با هم تعامل و زندگی کنند.

رئیس جمهور گفت: انتظار ما از فعالان صنعت نفت این است که همه نیازهای صنعت نفت از داخل تأمین شود و این صنعت در بخش دولتی و خصوصی به‌طور کامل وارد بازارهای جهانی شود.

گزارش واحد مرکزی خبر حاکی‌است، محمود احمدی‌نژاد هنگام بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت گاز و پتروشیمی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به پایداری و تلاش فعالان صنعت نفت گفت: با وجود فشارهای مختلف بین‌المللی بالاخره ملتی که عزم خود را برای رسیدن به آرمان‌هایش جزم کرده است باید فشارهایی را تحمل کند.

رئیس جمهور کشورمان افزود: در عین حال چنین ملتی فشارها و تهدیدها را به فرصتی برای رشد و شکوفایی تبدیل می‌کند.

وی گفت: شاید ما اگر می‌توانستیم حرف‌هایمان را بزنیم باید به آنان می‌گفتیم فشارهای خود را به ایران بیشتر کنید چرا که در حقیقت این گونه فشارها به شکوفایی ملت ایران منجر شده‌است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: در هر بخشی که محدودیت‌هایی بوجود بیاید ملت ما بر آن غلبه می‌کند و حرکت‌های بزرگی به وجود می‌آید.

رئیس‌جمهور گفت: می‌توانم امروز بگویم صنعت نفت ما به کشورهایی که فکر می‌کنند همه دنیا برای زندگی کردن به آنها محتاج است، نیازی ندارد.

وی گفت: البته فرصت‌های فراوانی در دنیا وجود دارد که ما از آنها استفاده می‌کنیم اما پایه کاری که دوستان ما همت خود را بر آن نهاده‌اند رشد توانمندی ملی است و این که ما بتوانیم همه فناوری و تجهیزات و دانش این صنعت را داشته باشیم.

رییس جمهور گفت: امروز توانمندترین کارشناسان در صنعت نفت کشور مشغول به کار هستند و بخش‌های گوناگون این صنعت اثبات کرده‌است ایرانی می‌تواند همه نیازهای کشور را در این عرصه تأمین کند.

محمود احمدی‌نژاد با قدردانی از همه فعالان عرصه صنعت نفت خاطر نشان کرد: صنعت نفت ما بسیار فعال است و باید فناوری‌های این صنعت به طور کامل به بازارهای بین‌المللی عرضه شود.

رئیس جمهور گفت: امروز قاطعانه می‌توان اعلام کرد صنعت نفت ایران افتخاری ملی است.

وی اظهار کرد: بهترین، توانمندترین و دلسوزترین متخصصان علمی، فنی و صنعتی در صنعت نفت و در بخش‌های گوناگون به کار مشغولند و با وجود پیچیدگی‌ها و تنوع فراوان در صنعت نفت اثبات کرده‌اند که دانش و هنر ایرانی می‌تواند همه نیازهای کشور را تأمین کند.

رئیس جمهور گفت: در تمامی بخشهای صنعت نفت خوشبختانه شاهد پیشرفت‌های صعودی و جهشی هستیم.

احمدی نژاد گفت: اتفاقات بسیار زیبایی در صنعت نفت در حال روی دادن است و این صنعت به پشتوانه مهم اقتصاد و صنعت کشور تبدیل شده‌است.

وی افزود: حرکت شتابان صنعت نفت موجب حرکت در بخش‌های مختلف صنعت و دانش در کشور می‌شود.

رئیس جمهور گفت: دیدید که مهندسان و ‌صنعتگران چگونه با شور و شوق در اقصی نقاط کشور برای توسعه صنعت نفت کشور مشغول تلاشند و من امیدوارم که این صنعت بزرگ با شتاب بیشتری به پیش برود.

رییس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او درباره قیمت ۱۱۵ دلاری نفت پرسید، گفت: این عدد فریبنده است چون در حالی که قیمت دیگر کالاها رشد کرده‌است، ارزش اقتصادی قیمت نفت حتی با قیمت کنونی کمتر از سال ۱۹۸۰ است.

کد خبر 49154

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز